Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 41, Number 2 (2025-10)
Improving Curiosity and Inquisitiveness among Elementary School Students Using the 5E Teaching Approach
تأثیر روش تدریس 5E بر مهارتهای کنجکاوی و پرسشگری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس علوم تجربی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Improving the Sense of Responsibility through an Increase in Ego Strength and Self-compassion among High School Students
رابطه قدرت ایگو و مسئولیتپذیری با میانجیگری شفقت به خود در دانشآموزان دوره متوسطه دوم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effective Use of Digital Games in the Teaching Process of Mathematics
فرایند تدریس معلمان در یادگیری مبتنی بر بازیهای دیجیتال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Moral Intelligence as Reflected in Elementary School Social Studies Textbooks
تحلیل محتوای هوش اخلاقی در کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Nomadic Elementary Schools’ Curriculum: Threats and Opportunities
تحلیل برنامهدرسی در مدارس دوره ابتدایی عشایری: تهدیدها و فرصتها
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Pedagogical Understanding of Rote Memorization and the Reasons for its Continuity
فهم پداگوژی ازبرخواندن و چرایی تداوم آن(مرور سیستماتیک)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Views of Experts on Reasons for the Absence of Democratic Social Values in Iranian Educational System
شناسایی موانع تحقق پذیری شایستگیهای تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Religiously-based Review of the Curriculum for the Course Titled “Introduction to Islamic Sources”
نقد و بررسی بایستههای محتوایی موجود گرایش «آشنایی با منابع اسلامی» با تکیه بر آموزههای دینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Construction and Validation of a Questionnaire on the Availability of Grounds for Learning Entrepreneurship in Tehrani High Schools
طراحی و اعتباریابی پرسشنامه شناسایی مؤلفههای کارآفرینی در مدارس دوره دوم متوسطه شهر تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Tie between Theory and Practice: A Case Study on the Teaching of Mathematics Based on Rudolf Steiner’s Views
چگونگی پیوند میان نظر و عمل: مطالعه موردی تدریس ریاضیات بر پایۀ مبانی انسان شناختی رودلف اشتاینر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Morality in Metamodernism and its Implications for Morality Education
واکاوی اخلاق در متامدرنیسم به منظور استنتاج دلالتهای آن در اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Design and Validation of a Model for Teaching Design Thinking
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش تفکر طراحی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles