Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 41, Number 2 (2025-10)


Improving Curiosity and Inquisitiveness among Elementary School Students Using the 5E Teaching Approach
تأثیر روش تدریس 5E بر مهارتهای کنجکاوی و پرسشگری دانش آموزان دوره ابتدایی در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving the Sense of Responsibility through an Increase in Ego Strength and Self-compassion among High School Students
رابطه قدرت ایگو و مسئولیت‌پذیری با میانجیگری شفقت به خود در دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effective Use of Digital Games in the Teaching Process of Mathematics
فرایند تدریس معلمان در یادگیری مبتنی بر بازیهای دیجیتال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Moral Intelligence as Reflected in Elementary School Social Studies Textbooks
تحلیل محتوای هوش اخلاقی در کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nomadic Elementary Schools’ Curriculum: Threats and Opportunities
تحلیل برنامه‌درسی در مدارس دوره ابتدایی عشایری: تهدیدها و فرصتها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pedagogical Understanding of Rote Memorization and the Reasons for its Continuity
فهم پداگوژی ازبرخواندن و چرایی تداوم آن(مرور سیستماتیک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Views of Experts on Reasons for the Absence of Democratic Social Values in Iranian Educational System
شناسایی موانع تحقق پذیری شایستگیهای تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Religiously-based Review of the Curriculum for the Course Titled “Introduction to Islamic Sources”
نقد و بررسی بایسته‌های محتوایی موجود گرایش «آشنایی با منابع اسلامی» با تکیه بر آموزه‌های دینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construction and Validation of a Questionnaire on the Availability of Grounds for Learning Entrepreneurship in Tehrani High Schools
طراحی و اعتباریابی پرسشنامه شناسایی مؤلفه‌های کارآفرینی در مدارس دوره دوم متوسطه شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Tie between Theory and Practice: A Case Study on the Teaching of Mathematics Based on Rudolf Steiner’s Views
چگونگی پیوند میان نظر و عمل: مطالعه موردی تدریس ریاضیات بر پایۀ مبانی انسان شناختی رودلف اشتاینر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Morality in Metamodernism and its Implications for Morality Education
واکاوی اخلاق در متامدرنیسم به منظور استنتاج دلالتهای آن در اهداف، اصول و روشهای‌ تربیت اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design and Validation of a Model for Teaching Design Thinking
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش تفکر طراحی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles