Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 34, Number 1 (2018-5)


Meta-Analysis of the Findings on the Effects of Descriptive Evaluation on Learning Outcomes
فراتحلیل اثربخشی ارزشیابی توصیفی بر ارتقای بازده‌های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Second Language System of Motivational Selves and English Language Skills: The Role of Socio-Economic Status among Iranian Language Learners
سیستم خودهای انگیزشی زبان دوم و مهارت در زبان انگلیسی: نقش وضعیت اجتماعی- اقتصادی در زبان‌آموزان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elementary School Teachers’ Life Experience with the Challenges of Teaching in Farsi in Bilingual Areas
تجربه‌ زیستۀ معلمان دوره ابتدایی در مورد چالشهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of Elementary School Textbooks in Terms of Covering Renewable Energy Sources
تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر اساس میزان توجه به مؤلفه های انرژی نو 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Logic and Content of a Curriculum for Teaching the Value of Self-Control
منطق و محتوای برنامه درسی آموزش ارزش خویشتن‌بانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Individual Citizenship Behavior: The Mediator between Teachers’ Academic Optimism and Students’ Academic Achievement
رفتار شهروندی  فردی: میانجی میان خوش‌بینی تحصیلی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Guidance in Iranian Educational System: Practical Experiences and Lasting Challenges
هدایت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش ایران: تجارب عملی و چالشهای پایدار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles