Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 30, Number 3 (2014-11)


Elementary School Teachers' Classroom Management Skills and Students' Self-Efficacy
رابطۀ مدیریت کلاس معلمان با خودکارآمدی دانش­آموزان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Cooperative, Competitive, and Individual Learning on Students' Physical Readiness
مقایسه تأثیر یادگیری مشارکتی، رقابتی و انفرادی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Learning Self-Regulated Learning Strategies on High School Students' Math Problem-Solving Skills
راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی و تأثیر آموزش آن در حل مسائل ریاضی دانش‌آموزان متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teacher-Student Interaction in Primary Schools Succeeding and Failing in PIRLS 2006 and TIMSS 2007
تعامل معلم- دانش­آموز در کلاس درس مدارس موفق و ناموفق: مطالعه موردی از مدارس ابتدایی شرکت­کننده در آزمون پرلز 2006 و تیمز 2007
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Curriculum Planning in the Iranian Educational System
بررسی وضعیت برنامه ریزی درسی در سیستم آموزش و پرورش ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching How to Improve Reading Comprehension: One Way of Increasing Iranian Students' Scores on PIRLS
آموزش درک خوانداری: بهبود توانایی استنباط در آزمون پرلز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Education, Benefitting from Oil Revenues, and Sustainable Development
آموزش و پرورش، بهره‌برداری از منابع نفتی و توسعه پایدار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles