Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 41, Number 1 (2025-6)


Ideal Self as Displayed in Students’ Participation in the Process of Teaching and through Production of Electronic Content
واکاوی مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس و نمود"خود ایده‌ئال": (با تأکید بر تولید محتوای الکترونیک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Media Literacy, School Performance, and the Way by which Virtual Social Networks are Used
رابطه سواد رسانه‌ای با نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و عملکرد تحصیلی، در دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Implications of Paulo Freire’s Thoughts on Intercultural Dialogue
جایگاه «گفت وشنود میان -فرهنگی» در اندیشه های پائولو فریره و ارائه دلالتهای تربیتی آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Conceptual Metaphors in the Dynamic Proves of Teaching Math
نقش استعاره‌های مفهومی در فرایند پویای تدریس ریاضی (مطالعه موردی: رسم نمودار توابع در ریاضیات دبیرستان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring Executive Functions that Improve Students’ School Performance
شناسایی کارکردهای اجرایی مؤثر در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pre-School Predictors of Learning Difficulties during the School Years
سنتزپژوهی مؤلفه های پیش بینی کننده مشکلات یادگیری در دوره پیش دبستانی: داده های مفهومی با رویکرد پاسخ به مداخله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Teaching Strategies for Teachers Learning about the Nature of Science
شناسایی راهبردهای مؤثر آموزش ماهیت علم به معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

High School Teachers’ Opinions on the Curriculum and Evaluation Methods of Religious Courses
بررسی و تحلیل برنامه آموزشی و روش ارزشیابی دروس دین و زندگی و قرآن از دیدگاه معلمان دوره اول و دوم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving Pre-School Teachers’ Cognitive Skills through Curriculum
طراحی الگوی برنامه درسی ارتقای مهارتهای شناختی مربیان دوره پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Outlook on Peace-Based Elementary School Education with Help of Dialogue
ترسیم چشم انداز تربیت صلح - محور در دوره دبستان به مدد گفت وگو (دیالوگ)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Correspondence between Recent Changes in Elementary School Curriculum and Principles of Curriculum Modification
میزان تطابق تغییرات دهۀ اخیر برنامه درسی دورۀ ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران با اصول تغییر برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers’ Professional Competencies Derived from Islamic Writings
الگوی فقهی-تربیتی صلاحیت حرفه‌ای معلمی: واکاوی مؤلفه های آداب معلمی در متون اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles