Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 41, Number 1 (2025-6)
Ideal Self as Displayed in Students’ Participation in the Process of Teaching and through Production of Electronic Content
واکاوی مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس و نمود"خود ایدهئال": (با تأکید بر تولید محتوای الکترونیک)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relationship between Media Literacy, School Performance, and the Way by which Virtual Social Networks are Used
رابطه سواد رسانهای با نحوه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و عملکرد تحصیلی، در دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Educational Implications of Paulo Freire’s Thoughts on Intercultural Dialogue
جایگاه «گفت وشنود میان -فرهنگی» در اندیشه های پائولو فریره و ارائه دلالتهای تربیتی آن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Conceptual Metaphors in the Dynamic Proves of Teaching Math
نقش استعارههای مفهومی در فرایند پویای تدریس ریاضی (مطالعه موردی: رسم نمودار توابع در ریاضیات دبیرستان)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring Executive Functions that Improve Students’ School Performance
شناسایی کارکردهای اجرایی مؤثر در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Pre-School Predictors of Learning Difficulties during the School Years
سنتزپژوهی مؤلفه های پیش بینی کننده مشکلات یادگیری در دوره پیش دبستانی: داده های مفهومی با رویکرد پاسخ به مداخله
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effective Teaching Strategies for Teachers Learning about the Nature of Science
شناسایی راهبردهای مؤثر آموزش ماهیت علم به معلمان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
High School Teachers’ Opinions on the Curriculum and Evaluation Methods of Religious Courses
بررسی و تحلیل برنامه آموزشی و روش ارزشیابی دروس دین و زندگی و قرآن از دیدگاه معلمان دوره اول و دوم متوسطه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Improving Pre-School Teachers’ Cognitive Skills through Curriculum
طراحی الگوی برنامه درسی ارتقای مهارتهای شناختی مربیان دوره پیش دبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Outlook on Peace-Based Elementary School Education with Help of Dialogue
ترسیم چشم انداز تربیت صلح - محور در دوره دبستان به مدد گفت وگو (دیالوگ)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Correspondence between Recent Changes in Elementary School Curriculum and Principles of Curriculum Modification
میزان تطابق تغییرات دهۀ اخیر برنامه درسی دورۀ ابتدایی نظام آموزش و پرورش ایران با اصول تغییر برنامه درسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Teachers’ Professional Competencies Derived from Islamic Writings
الگوی فقهی-تربیتی صلاحیت حرفهای معلمی: واکاوی مؤلفه های آداب معلمی در متون اسلامی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles