Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 39, Number 2 (2023-9)


A Culturally Sophisticated Person as Viewed in Fundamental Reform Document of Education and by Ibn-e-Sinaa
نقد و مقایسه انسان ‌فرهیخته سند تحول از منظر ابن سینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Phenomenological Search for Basic Media Skills in the 10th Grade’s Textbook on Thinking and Media Literacy
کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارتهای اساسی سواد رسانه ای در کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایۀ دهم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Open Data Policy-Making and its Impact on Decision-Makers within the Iranian Educational System
بررسی تأثیر الزامات سیاستگذاری داده باز بر هم افزایی نهادهای سیاستگذار در آموزش و پرورش ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-Synthesis of Factors Affecting the Quality of Teaching in Multi-Grade Elementary School Classrooms
فراترکیب عوامل کیفیت بخشی آموزش در کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Team-Based Professional Development of Teachers: Dimensions and Components
شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های توسعۀ حرفه‌ای مبتنی بر تیم معلمان: مطالعه‌ای اسنادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Conceptual Framework for Student-Teachers’ Aesthetics Training
تربیت زیبایی شناسی دانشجو- معلمان: ارائه یک چارچوب مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elementary School Teachers’ Understanding of Arts and Aesthetics Training
فهم تربیت زیبایی‌ شناختی و هنری از دیدگاه آموزگاران دورۀ ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Qualitative Meta-Analysis of Moral Training Programs in Terms of Preparing Students for their Future Lives
فراتحلیل کیفی دلالتهای برنامه های تربیت اخلاقی دانش آموزان برای زندگی آینده و ارائه الگو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Moderating Effect of Using Compulsory Disciplinary Actions on Students’ Personal Responsibility and Agentic Engagement
مسئولیت‌پذیری شخصی و اشتیاق عاملی دانش‌آموز: اثر تعدیلی راهبرد انضباطی اجباری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Learning Agility in Personal Development through Psychological Empowerment of Physical Education Teachers
تأثیر توانمندسازی روان شناختی بر توسعه فردی معلمان تربیت بدنی شهر تهران با نقش میانجیگری چابکی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Attitude of Curriculum Experts towards the Environmental Content within the New English Language Teaching Program in Iran
سنجش نگرش متخصصان تهیه و تدوین مطالب درسی به مقوله آموزش زیست محیطی در برنامه جدید آموزش زبان انگلیسی در ایران: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design and Validation of a High School Curricular Model in Information Literacy
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سواد اطلاعاتی برای دوره متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles