Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 39, Number 1 (2023-6)


A Meta-analysis of Factors which Influence Test Anxiety
فراتحلیل عوامل اثرگذار بر اضطراب امتحان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing Conceptual Perceptions of Measuring Volume in Everyday Life Using Modeling Activity Systems
توسعۀ درک مفهومی اندازه گیری حجم در زندگی روزمره از طریق سیستمهای فعالیت مدل سازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Correlation between Perceptions of the Classroom Environment and Academic Buoyancy: The Intermediary Role of School Bonding
بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس درس و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه ای پیوند با مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prioritizing Ways to Develop Trans-Sectional Cooperation in Student Sports Using Interpretive Structural Modeling
اولویت بندی راهکارهای توسعه مشارکت فرابخشی در ورزش دانش آموزی با استفاده از مدل تفسیری – ساختاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting High School Teachers’ Job Performances Based on Knowledge Management Components
پیش‌بینی عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه بر اساس مؤلفه‌های مدیریت دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of School Leadership Style upon the Creativity of Physical Education Teachers with Creative Self-efficacy as an Intermediary
تأثیر سبک رهبری مدیران مدارس بر خلاقیت معلمان تربیت بدنی با نقش میانجی خودکارآمدی خلاق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elaborating on the Role of Optimism and Buoyancy in Primary School Teachers’ Innovative Behavior with Flexibility as an Intermediary
تبیین نقش خوش‌بینی و سرزندگی در رفتار نوآورانه معلمان دوره ابتدایی با میانجیگری انعطاف پذیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Correlation between Innovative Organizational Climate and Teachers’ Job Performance according to the Intermediary Role of Innovative Work Behavior in Vocational High Schools in the Province of Gilan
رابطه جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران با توجه به نقش میانجی رفتار کار نوآورانه در هنرستانهای فنی و حرفه ای استان گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Project-Based Learning on the Academic Performance of Physics Student Teachers in Electricity and Magnetism
تأثیر یادگیری مبتنی بر پروژه بر عملکرد تحصیلی دانشجو-‌‌معلمان فیزیک در درس مبانی الکتریسیته و مغناطیس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Research Spirit in Female Private School Students Based on Transformational Teaching and the Intermediary Role of Positive Youth Development and Classroom Emotion
پیش بینی روحیه پژوهش در دانش آموزان دختر مدارس غیرانتفاعی براساس تدریس تحول‌آفرین و نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی و هیجان کلاسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Environmental Education in Science Textbooks in Iran, India, Australia and the United States of America
مطالعه تطبیقی آموزش محیط زیست در کتابهای درسی علوم پایه کشورهای ایران، هند، استرالیا و ایالات متحده آمریکا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Boundaries of Involving Students in the Curriculum: An Analysis of the Views of Authorities
حدود و ثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحبنظران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles