Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 35, Number 3 (2019-12)


The Relationship between Authentic Leadership and Organizational Indifference among Teachers: The Mediating Role of Psychological Empowerment 
بررسی رابطۀ میان رهبری موثق و بی تفاوتی سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی در میان معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Framework for Effective Management in Child Care Centers
ارائه چارچوب مدیریت اثربخش در مهدکودک با روش فراترکیب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Perceptions of Professional Competency among Teachers and Student-Teachers
پدیدارنگاری ادراک و تصورات معلمان از مفهوم «صلاحیت تربیتی-آموزشی»؛ مطالعه و مقایسه نگرش دانشجو-معلمان و معلمان شاغل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Model for the Competencies to be Expected from the Female Students of Tehran’s Islamic High Schools
ارائه الگوی شایستگیهای مورد انتظار برای دانش آموزان دختر مدارس اسلامی دورۀ متوسطه شهر تهران و دلالتهای آن در محتوای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Economic Training as a Component of Elementary School Curriculum in Scotland, China, and Australia, and its Implications for Such a Training in Iran
بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند، چین و استرالیا و ارائه دلالتهایی برای تربیت اقتصادی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Distributed Leadership in Tehran’s Elementary Schools: A Qualitative Exploration of Cultural Domains
کاوش زمینه های فرهنگی توسعۀ رهبری توزیع شده در مدارس ابتدایی شهر تهران: یک مطالعۀ کیفی 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Framework for Compassion-Based Teaching
تدوین چارچوبی به منظور ارائۀ آموزش مبتنی بر همدلی در کلاس درس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles