Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 34, Number 4 (2019-1)


Techno-Social Pathology of Smart Elementary Schools for Girls in Qom from Teachers’ Perspective
آسیب‌شناسی مدارس ابتدایی هوشمند شهر قم براساس مدل سیستم فنی- اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Teachers Employed through Examination and those Trained and Committed to Teaching
مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Basic Capabilities Needed for the Development of Iranian Elementary School Students
ارائه سبد قابلیتهای مورد نیاز برای پرورش دانش‌آموزان در نظام آموزش ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Sophisticated/Well-Educated Person from Avicenna’s Perspective
انسان فرهیخته سینوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Meta-Analysis of the Effectiveness of Solution-Based Group Counseling in Iranian Schools over the Past Decade
فراتحلیل اثربخشی مشاوره گروهی راه‌حل- محور در مدارس ایران (96-1386)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of 8th Graders’ Attitude, Interest, and Math Self-Concept on their Math Performance in TIMSS 2003-2015: A Trend Study 
روند تغییرات و تأثیر عوامل نگرش، علاقه و خودپندارۀ ریاضی دانش‎آموزان پایۀ هشتم بر عملکرد ریاضی بر مبنای مطالعات تیمز (از سال 2003 تا 2015)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design and Trial of a Learning Environment Based on Model Construction Approach to Instruction Aimed at Improving Concept Learning and Modeling Practices
طراحی و اجرای الگوی یادگیری مبتنی بر نمونه سازی و تاثیر آن بر یادگیری مفاهیم و کنشهای نمونه سازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles