[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 34، شماره 4 - ( 10-1397 ) ::
جلد 34 شماره 4 صفحات 137-152 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران
دکتر شهرام نظری ، دکتر محسن حلاجی، علیرضا زرین پر
چکیده:   (374 مشاهده)
مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران

دکتر شهرام نظری*
دکتر محسن حلاجی **
علیرضا زرین­‌پر***

چکیده
هدف این تحقیق مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری در جنوب تهران (مناطق 15 تا 19) از دیدگاه مدیران بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده‌­ها علّی- مقایسه‌ای و از نظر روش اجرا پیمایشی بود. نمونه آماری این پژوهش شامل 100 معلم زن و مرد تربیت بدنی در پنج منطقه آموزش و پرورش جنوب شهر تهران بود که این مناطق به­‌صورت هدفمند انتخاب شدند. برای گرد‌آوری داده‌ها از مقیاس استاندارد اثربخشی معلمان جیرامان با پایایی کل 0/81 = α استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­‌ها از نرم افزار SPSS و روشهای آمار استنباطی مانند آزمون کولموگروف اسمیرنف، آزمون دوجمله ای و آزمون یومن ویتنی استفاده شده است. میانگین اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی برابر 4/32 و معلمان تعهد دبیری 4/38 بوده که نشان می­‌دهد اثربخشی هر دو گروه بالاتر از متوسط است. همچنین میان اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری در خرده مقیاسهای جنبه‌های شخصی، جنبه‌های حرفه‌ای و شغلی، جنبه‌های ذهنی، جنبه‌های راهبردهای آموزشی و جنبه‌های اجتماعی تفاوت معنادار وجود ندارد. این یافته­‌ها منعکس کننده دیدگاه مدیران/معاونان مدارس نسبت به اثربخشی دو گروه معلمان تربیت بدنی با توجه به نوع استخدام است و گویای آن است که نوع استخدام ارتباطی با اثربخشی معلمان تربیت بدنی ندارد.

کلید واژگان: اثربخشی معلمان تربیت بدنی، معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و تعهد دبیری
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاریخ دریافت: 96/12/8              تاریخ پذیرش: 97/4/9
* استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان استان تهران، پردیس شهید چمران (نویسنده مسئول) shahram.nazari@yahoo.com
** دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، استادیار دانشگاه فرهنگیان، تهران hallajymohsen@yahoo.com
*** کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه ایوانکی z‏arinparalireza@yahoo.com
واژه‌های کلیدی: اثربخشی معلمان تربیت بدنی، معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و تعهد دبیری
متن کامل [PDF 408 kb]   (122 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۹ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari, Ph.D. S, Hallaaji, Ph.D. M, Zarinpar A. Comparing the Effectiveness of Teachers Employed through Examination and those Trained and Committed to Teaching. QJOE. 2019; 34 (4) :137-152
URL: http://qjoe.ir/article-1-1383-fa.html

نظری شهرام، حلاجی محسن، زرین پر علیرضا. مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1397; 34 (4) :137-152

URL: http://qjoe.ir/article-1-1383-fa.html



دوره 34، شماره 4 - ( 10-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3858