Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 32, Number 4 (2017-1)


High School Counselling and Guidance in Isfahan:An Opinion Survey
بررسی نظام راهنمایی و مشاوره دبیرستانهای استان اصفهان از دیدگاه دانش­ آموزان، مدیران، مشاوران و کارشناس مسئولان مشاوره
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relation between Alexithymia, Organizational Commitment, and Occupational Burnout among Female High School Teachers
رابطه ناگویی هیجانی وتعهد سازمانی با فرسودگی شغلی دبیران زن آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Educational Administrators in Creating a Moral Atmosphere and Social Support, and its Relation with Organizational Performance
نقش مدیران آموزشی در ایجاد جوّ اخلاقی و حمایتهای اجتماعی و رابطه آن با عملکرد سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impediments of Implementing the Bills Ratified by the Provincial Council of Education in East Azerbaijan
تحلیل رگرسیونی موانع اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison in Reading Ability and Achievement between Mono-Lingual and Bilingual Fifth Graders
مقایسه قدرت خوانایی دانش آموزان یک زبانه و دو زبانه در درس فارسی پنجم ابتدایی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Misunderstandings about the Concept of Limit among High School Seniors
بررسی بدفهمی‌های دانش‌آموزان سال سوم متوسطه در مورد مفهوم حد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design and Trial of an Educational Game Based on a Fifth Grade Course
طراحی و اجرای بازی آموزشی درس همسایگان ایران بر اساس اصول سازنده گرایی و ارائه چارچوبی برای طراحی بازی آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles