Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 31, Number 1 (2015-6)


Metacognitive Orientation of the Class and the Students' Metacognitive Awareness and Academic Achievement
بررسی رابطه جهت‌گیری فراشناختی کلاس درس با آگاهی فراشناختی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Opinion Survey on the Appropriateness of the Calligraphy Used in the First Grade's Farsi Textbook
ارزشیابی خط کتاب فارسی اوّل دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Metacognitive and Affective Factors Involved in High and Low Math Achievement
عوامل فراشناختی و عاطفی دانش‌آموزان دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پایین در ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reflective Teaching and Its Impact on Students' Achievement in English
نقش تدریس فکورانه معلمان زبان انگلیسی ایرانی و سبک تدریس آنها در پیشرفت دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Test Anxiety Based on the Use of Cognitive and Metacognitive Strategies among Female High School Students
پیش‌بینی میزان اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دورۀ متوسطه شهر تهران براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Non-Personnel Budget Allotment at the Ministry of Education
آزمون نظریه واگنر برای تبیین عوامل مؤثر بر تخصیص اعتبارات غیر پرسنلی به آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Student Performance in Verbal Math Problems Based on Cognitive, Metacognitive, and Affective Factors
پیش­ بینی عملکرد دانش آموزان در ­حل مسئله­ های کلامی ریاضی با توجه به متغیرهای شناختی، فراشناختی و عاطفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles