Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 31, Number 3 (2015-12)


The Role of Personal, Organizational, and Technological Factors in Predicting Teachers’ Beliefs about Knowledge Sharing
نقش عوامل فردی، سازمانی و فنی در پیش بینی باورهای رفتاری، هنجاری و کنترلی معلمان نسبت به اشتراک دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

General and Professional Qualifications of Iranian High School Masters according to the Ministerial Documents
تحلیل ویژگیهای عمومی وحرفه­ ای مدیران مدارس متوسطه ایران ازمنظراسنادومصوبات وزارت آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impediments to the Deployment of Knowledge Management Program in the Provincial Department of Education in Yazd
عارضه یابی پیاده‌سازی مدیریت دانش در آموزش و پرورش استان یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Educational Expenditure on Economic Productivity: A Comparison of the Situations in Iran, India, Japan, Germany, and Australia
تحلیل تأثیر مخارج آموزشی بر تولید فعالیتهای اقتصادی: مطالعه موردی ایران، هند، ژاپن،آلمان و استرالیا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Education Vouchers: The Right to Choose or to Own?
پته آموزشی؛ حق انتخاب یا مالکیت؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Bi-Level Analysis of the Effect of the Household SES and the Provincial Level of Development on Academic Deprivation among Iranian Children
تحلیلی دو سطحی از تـأثیر وضعیت اقتصادی-اجتماعی خانواده و درجۀ توسعه‌ یافتگی استان محل زندگی بر بازماندگی تحصیلی فرزندان در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Epistemic Structure of Islamic Philosophies of Education: Foundationalism or Coherentism
ساختار معرفتی فلسفه­ های تعلیم و تربیت اسلامی: مبناگروی یا انسجام گروی؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles