Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 39, Number 4 (2024-2)


Improving 2nd Graders’ Motivation and Learning in a Virtual Science Course through Facilitation and Giving of Feedback by the Instructional Agent
تأثیر نقش بازخورددهنده و تسهیل‌کننده عامل آموزشی در آموزش مجازی بر یادگیری و انگیزه دانش‌آموزان در درس علوم پایه دوم دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Elementary Schools’ Multi-Grade and Single Grade Classes in terms of Students’ Educational Emotions and Achievement
مقایسه هیجانهای تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کلاسهای چند‌پایه و تک‌پایه در دورۀ ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measuring the Durability of the Improvement in Professional Development Brought about by Writing Reflective Narratives while Student Teaching and beyond
تعیین ماندگاری روایت نگاری تأملی کارورزی بر سطوح عملکرد حرفه ای نومعلمان: ارزیابی مبتنی بر الگوی تدریس دنیلسون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Goal Orientation, Parental Participation, and Self-Regulation in the Relationship between Child Rearing Practices and Students’ Motivation to Learn
نقش میانجی جهت گیری هدف، مشارکت والدین درفعالیتهای مدرسه و راهبردهای خودنظم بخشی در روابط میان شیوه های تربیتی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Creating Educational Inequality across Mazandaran Province and Ways of Eliminating them
شناسایی عوامل و مؤلفه های نابرابری آموزشی در مناطق آموزش و پرورش استان مازندران به منظور ارائه الگوی بهینه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Training Principles and Methods Based on Holistic, Reductionist, and Combined Sociological Approaches
اصول و روشهای تربیت اجتماعی مبتنی بر سه رویکرد جامعه شناختی کلان‌‌نگر، خُرد‌‌نگر و تلفیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Identification and Ranking of Barriers Facing Curricula Evaluation in Iranian Educational System Based on an Opinion Survey
شناسایی و اولویت بندی موانع اجرای اعتبارسنجی برنامه های درسی در آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Organizational Indifference and Personality Mediated by Occupational Enthusiasm
رابطه سه گانه تاریک شخصیت و اصالت شخصیت با بی تفاوتی سازمانی کارکنان: نقش میانجی اشتیاق شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relation between Academic Self-Efficacy and Interest in School Mediated by the Quality of Student-Teacher Communication
بررسی رابطه میان پیوند با مدرسه و خودکارآمدی تحصیلی: نقش واسطه ای کیفیت ارتباط معلم- دانش آموز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Model for Participation in School System Aimed at Operationalization of Leadership and Administrative Subsection of the Fundamental Educational Reform Document
طراحی الگوی مشارکت در نظام آموزشگاهی در راستای عملیاتی کردن زیرنظام راهبری و مدیریت سند تحول بنیادین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design of a Comprehensive Model for the Improvement of Intellectual Capital through Organizational Learning in Educational Systems
مدل جامع سرمایه فکری با رویکرد یادگیری سازمانی در نظامهای آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Moral Leadership and its Dimensions and Constituents: A Look at the MOE’s Central Administration
شناسایی ابعاد و مؤلفه های رهبری اخلاقی در مدیریت ستادی وزارت آموزش و پرورش با تکنیک تحلیل مضمون و دیمتل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles