Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 32, Number 2 (2016-9)


Approaches to Improving Self-Efficacy among 8th Graders: Solution-Focused and Strategic Therapies
مقایسه اثربخشی رویکرد راه­ حل- مدار با استراتژیک به شیوه گروهی بر میزان خودکارآمدی دانش ­آموزان دوره راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Coverage of Social Skills in 6th Grade’s Social Studies Text
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی بر حسب مؤلفه‌های مهارتهای اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Third Graders’ Misconceptions about Evaporation and Liquefaction Phenomena
بررسی تصورات و کج‌فهمی‌های دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی درباره پدیده‌های تبخیر و میعان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning about Recycling and Reuse through Pre-School Games
تأثیر بازیهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم بازیافت و استفاده مجدد در کودکان پسر پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

School Administrators’ Approach to Cooperation and Its Impact on Development of Cooperative Programs
تأثیر مشارکت پذیری مدیران مدارس بر برنامه‌ها و وظایف مشارکت بخش خصوصی- دولتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Psycho-Social Health and National-Religious Identity among Yazdi High School Students
بررسی رابطه بین سلامت روانی -اجتماعی با هویت ملی و دینی در بین دانش ­آموزان دبیرستانهای شهر یزد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Review of the Current Approaches to Spiritual Education for Children with an Emphasis on Islamic Teachings
تبیین رویکردهای موجود درباره تربیت معنوی کودکان و نقد آنها با تأکید بر آموزه‌های اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles