Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 32, Number 3 (2016-12)


Optimal Positioning of Middle Schools within the City of Dehdasht through a Combination of Boolean Logic and FAHP
مکان­ یابی مراکز آموزشی با استفاده از مدل ترکیبی منطق بولین و FAHP (مطالعه موردی: مدارس راهنمایی شهر دهدشت )
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Blended Method of Teaching on Outputs of Learning Quran among Honor High School Students
تأثیرآموزش ترکیبی بربازده ­های یادگیری در قرآن باتوجه به اثرات تعدیلی رویکردهای یادگیری دردانش آموزان دبیرستانی مدارس استعدادهای درخشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Setting Standards for Green Schools in Iran
تدوین معیارهای استاندارد مدارس سبز در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Making Iranian Schools Smart: From Policy to Practice
هوشمندسازی مدرسه در ایران از سیاستگذاری تا عمل:مطالعه موردی چندگانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking and Religious Training:Areas of Convergence
تبیین وتحلیل زمینه­ های سازواری و همگرایی مؤلفه­ های تفکر انتقادی با تربیت دینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Female High School Teachers’ Opinion on Their Educational Role and the Extent to Which They Match the Expectations of the National Curriculum
توصیف و تحلیل نظرات معلمان زن دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از نقش های تربیتی خود و میزان هم پوشانی آن با انتظارات برنامه درسی ملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Process of Training Teachers for Elementary School in the Islamic Republic of Iran: Opportunities and Threats
فرآیند تربیت معلم ابتدایی در تراز جمهوری اسلامی ایران: فرصتها و تهدیدها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles