Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 34, Number 2 (2018-8)


Validation of a Questionnaire on Job Crafting of Physical Education Teachers of Tehran
اعتباریابی پرسشنامه بازطراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structural Relations among Culture and Organizational Health Mediated by Organizational Climate
بررسی روابط ساختاری میان انواع فرهنگ و سلامت سازمانی با واسطه گری انواع جوّ سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Critical Review of Kohlberg’s Theory of Moral Judgment and a Guideline on its Developmental Stages
نقدی بر نظریۀ رشد قضاوت اخلاقی لارنس کلبرگ: پژوهشی در بررسی چندجانبه نظریۀ کلبرگ و ارائه رهنمودی دربارۀ مراحل رشدی او 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Multidimensional Approach to Measuring Poverty and the Assessment of Educational Poverty in Iran
ارزیابی فقر آموزشی ایران در چارچوب یک رویکرد چندبعدی به اندازه‌گیری فقر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers Participating in Professional Learning Activities: The Role of Personal, Organizational, and Administrative Factors
مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای: نقش عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Model for Evaluating the Performance of Research Departments within the Provincial Divisions of MoE
طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها) 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Standard Model for Measuring Professional Competencies of Teachers in the Islamic Republic of Iran
الگوی معیار صلاحیت حرفه ای معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles