Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 33, Number 3 (2017-11)


Teacher Enthusiasm: The Intermediary Factor between School Climate and Teachers’ Professional Attitudes
اشتیاق معلم: تحلیل خودگردان میانجی گری رابطه جو مدرسه و نگرشهای شغلی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Contradiction/Correspondence between Secondary Educational System’s Objectives and Regulations
بررسی تناقض یا تطابق میان اهداف و قوانین نظام آموزش و پرورش در دوره آموزش متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of the Way in Which Teachers are Assigned to Schools Abroad
مطالعه تطبیقی اعزام معلمان ایران به مدارس خارج از کشور (مورد مطالعه: ایران و کشورهای منتخب)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Political Development in Social Sciences Textbooks: Content Analysis of the High School Texts 
توسعه سیاسی در کتابهای علوم اجتماعی: تحلیل محتوای کتابهای علوم اجتماعی در دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Need to Utilize Chaos Management Techniques in Elementary School Preparedness Assessment Program
لزوم به کارگیری مدیریت آشوب در برنامه سنجش آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethnomathematics: An Ethnographic Study of Kermani Carpet Weavers
ریاضیات قومی: مطالعۀ قوم‌نگاری فرشبافان کرمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reexamination of the 7th Grade’s Social Studies Null Curriculum
واکاوی ابعاد برنامه درسی مغفول مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles