Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 33, Number 1 (2017-6)


The Effect of Teaching Approaches on Preschoolers’ Social Skills
بررسی تأثیر رویکردهای آموزشی بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیش­ دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Qualitative Study of the Academic Hurdles Faced by Girls in Rurals Regions
بررسی موانع تحصیل دختران روستایی (پژوهشی کیفی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation of the Process of Developing the I.R. Iran’s National Curriculum
کاوشگری در مورد مراحل و روند تدوین سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Art Education through the Constituent Elements of Science Curriculum
عملکرد تربیت هنری بر مبنای عناصر برنامه درسی در درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers’ Status in Iranian Educational System: An Indiginous Model Constructed and Validated
تدوین و اعتباریابی الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش ایران - رویکرد ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Spontaneous Order in von Hayek’s Theory of Freedom and Its Educational Implications
جایگاه نظم خودانگیخته در نظریۀ آزادی فون هایک و بررسی اشارات تربیتی آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Formation of Environmental Literacy Based on a Multidimensional and Multimedia Curricular Perspective
شکل گیری سواد زیست محیطی کودکان براساس برنامه­ درسی راهبردی، برنامه­ ریزی چندبعدی و بسته یادگیری چندرسانه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles