Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 39, Number 3 (2023-12)
Affecting Self-Compassion and Academic Cheating among High School Girls by Increasing their Moral Intelligence through Group Teaching
اثربخشی آموزش گروهی هوش اخلاقی بر خودشفقتی و تقلب تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Reducing Bullying and Manners Avoidance among Students Exhibiting Risky Behaviors through Teaching Ways of Cognitively Regulating Affects
اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر قلدری در مدرسه و آداب گریزی تحصیلی دانش آموزان دارای رفتارهای پرخطر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Anxiety as the Mediator between Sensory Processing Styles and Learning Difficulties among Elementary School Students
نقش واسطه ای اضطراب در رابطه میان سبکهای پردازش حسی با مشکلات یادگیری در دانش آموزان دبستانی عادی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identification and Prioritization of Evaluation Methods by Elementary School Teachers during the COVID19 Pandemic
شناسایی و اولویت بندی انواع روشهای ارزشیابی دانش آموزان در شرایط بحرانی کووید-19 از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developmental Process of Spiritual Intelligence in High School Students
فرایند تکوین هوش معنوی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه (نظریه داده بنیاد)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Elementary School Teachers’ Perspective on Components of Educational Supervision and Guidance and its Relation to Diligence
تعیین مؤلفه های نظارت و راهنمایی آموزشی از دیدگاه معلمان ابتدایی و رابطه آن با سخت کوشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Critical Review of Content and Methods in Elementary School Textbooks Titled Heavens’ Presents
دوازده نقد به محتوا و روشهای توضیح مطلب در کتابهای هدیههای آسمان دوره ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Competency Model for Selection and Appointment of Ministerial Administrators within the Educational Leadership and Management Subsystem
الگوی شایستگی برای گزینش و انتصاب مدیران ستادی آموزش و پرورش در تراز زیرنظام راهبری و مدیریت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Structural Model for the Impact of Professional Ethics and Occupational Endurance on Creative Teaching
ارائه مدل ساختاری تأثیر اخلاق حرفهای و سرسختی شغلی بر تدریس خلاق معلمان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A New Look at the Religious Basis of Curriculum: A Basis for Theorizing in the Field of Curriculum Studies
نگاهی نو به مبانی دینی برنامهدرسی: بنیادی برای نظریه پردازی در حوزه مطالعات برنامهدرسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Design and Validation of a Junior High School Curriculum in Economic Training Based on Sustainable Development Approach
طراحی و اعتبارسنجی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت اقتصادی بر اساس رویکرد توسعه پایدار در دوره متوسطه اول
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Redefining Policies in General and Vocational Education in the Light of COVID19 Pandemic: Policy Recommendations Stemmed from a Systematic Review
بازتعریف سیاستهای حوزه آموزش عمومی و فنیحرفهای با توجه به پاندمی کووید- ۱۹: توصیههای سیاستی برگرفته از مرور نظاممند
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles