Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 35, Number 4 (2020-3)


Academic Achievement as a Function of Goal Orientation and Course Perception Mediated by Academic Self-Regulation
پیش بینی پیشرفت تحصیلی با توجه به جهت گیری هدف و ادراک از کلاس با نقش واسطه ای خودتنظیمی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Extent of Correspondence between the Content of the 9th Grade Math Textbook and the Real World Issues
بررسی میزان انطباق کتاب درسی ریاضی پایه نهم با مسائل دنیای واقعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Basic Student Rights within the Iranian Legal System
اصول مرتبط با حقوق ‌اساسی دانش‌آموز در نظام حقوقی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Problem of Governance and Policy Making in Education in Post-Revolutionary Iran
معضل دولت سازی و سیاست گذاری آموزش و پرورش  در ایرانِ پس از انقلاب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Philosophy for Children (P4C) Using a Community of Inquiry Method and its Impact on Students’ Interpersonal Relations
تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان (P4C) به روش پژوهش مشارکتی بر روابط میان- فردی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving 3-6-Year-Old Children’s Motor Skills through Roopa, a Play-based Educational Program
تأثیر برنامه آموزشی بازی- محورِ روپا بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان 3 تا 6 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Transformative Learning Theory: A Possibility for Teachers’ Professional Development
نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه‌ای معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles