Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 31, Number 4 (2016-3)


An Opinion Survey on the Effective Teaching and Learning Methods in the Ministry of Education’s Environmental Courses
روش های تدریس و یادگیری مؤثر آموزش های زیست محیطی در آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Spiritual Intelligence and Volunteerism among Sport Clubs within the Ministry of Education
ارتباط بین هوش معنوی و انگیزه داوطلبی در انجمن های ورزشی وزارت آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Self-Efficacy as the Mediator between Self-Oriented Perfectionism and Test Anxiety
خودکارآمدی تحصیلی به عنوان میان جیگر ارتباط کمال‌گرایی خود-مدار و اضطراب امتحان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Language Development and Intelligence in Preschoolers
رشد زبان کودکان پیش‌دبستانی و رابطه آن باهوش کلامی، غیرکلامی و هوش کلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Public and Higher Education on the Economic Growth in Iran
ارزیابی آثار آموزش عمومی و آموزش عالی بر رشد اقتصادی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Oxford University’s Internship Model of Teacher Training and Its Implications for Teacher Training Programs in Iran
واکاوی "الگوی کارآموزانه تربیت معلم" در دانشگاه آکسفورد و ارائه دلالتهایی برای نظام تربیت معلم ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Principles of Citizenship Education Based on Hannah Arendt’s Philosophy
تبیین اصول تربیت شهروندی مبتنی بر فلسفه هانا آرنت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles