Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 37, Number 4 (2022-2)


The Effect of Teaching History of Physics on Student-Teachers’ Understanding of the Process of Model Construction in Physics
بررسی تأثیر آموزش تاریخ علم فیزیک بر درک دانشجو- معلمان از فرایند مدل سازی در فیزیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Schools’ Organizational Health: A Qualitative Study of its Causes and Consequences  
تعیین کننده های سلامت سازمانی در مدرسه و تعیین شونده های ناشی از آن: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Use of Self-Regulated Learning Strategies in Combating Academic Burnout
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Sharing Teachers’ Auto-Biographies through Social Media as a Tool for Teacher Training
کاربست همرسانی تجربه زیستۀ معلمان در قالب اتوبیوگرافی از طریق شبکه‌های اجتماعی برای آموزش همکاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Obtained Curriculum in Primary Schools’ Quran Course
ارزشیابی برنامه درسی قرآن دوره اول ابتدایی در سطح برنامه کسب شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Student Teaching: A Context for the Development of Professional Wisdom in Student Teachers of Farhangian University
کارورزیها: بستری برای ایجاد خِرَد حرفه‌ای در دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Revisiting the Constituents of Deploying the National Curriculum
واکاوی «مؤلفه‌های اجرای برنامه‌درسی ملی»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Curriculum in Media Literacy for the Elementary School
طراحی برنامه درسی سواد رسانه ای ویژه دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles