Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 30, Number 4 (2015-1)


The Use of Emotional Regulation Strategies in Reducing Test Anxiety during Test-Taking
نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در طول امتحان در اضطراب امتحان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Student and School Variables in Reading Performance among Those Participated in PIRLS 2006
بررسی سهم متغیرهای سطح دانش آموز و مدرسه بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان براساس داده ­های پرلز 2006
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Quantitative and Qualitative Evaluation on Fourth Graders Anxiety
تأثیر ارزشیابی کمّی و کیفی بر اضطراب دانش‌آموزان چهارم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of National-Religious Identity in High School Farsi Textbooks
جایگاه مؤلفه­ های هویت ملی- مذهبی در محتوای کتابهای ادبیات فارسی دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Nature of Comparative Research in Philosophy of Education: Faaraabee's Method
بررسی و تبیین ماهیت و ویژگیهای پژوهش تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت : با تأکید بر روش شناسی فارابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Use of Educational Humor in the Process of Learning and Teaching: A Special Facilitator for Second Language Learners
کاربرد طنزآموزشی در فرآیند یاددهی- یادگیری: تسهیلات ویژه برای یادگیرندگان زبان دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Experiences of Teachers Participating in the Overseas Schools Assignment Exam
تجارب معلمان شرکت کننده در آزمون اعزام به مدارس خارج از کشور: پژوهش کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles