Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 40, Number 2 (2024-9)
Reducing Disobedience among Preschoolers through Teaching Empathy
اثربخشی آموزش همدلی درکاهش نشانگان نافرمانی کودکان پیش دبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
School-Based Ways of Damage Prevention among Adolescents Confronting Pornography on the Web, as Prescribed by a Group of High School Students
راهکارهای مداخلهای مبتنی بر مدارس برای جلوگیری از آسیبهای مواجهه با پورنوگرافی در اینترنت در بین نوجوانان: یک تحقیق کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Mixed Approach to the Development of a Model for Schools’ Sport Programs
طراحی مدل توسعه ورزش مدارس: رویکردی آمیخته
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Academic Buoyancy as a Function of Communication Skills and Academic Self-Efficacy
تبیین سرزندگی تحصیلی بر اساس مهارتهای ارتباطی با نقش واسطه ای خودکارآمدی تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Attribution Retraining on Personal Attributions and Math Anxiety among High School Girls
تأثیر برنامه بازآموزی اسنادی بر اسنادهای شخصی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر دورۀ متوسطه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Teachers’ Experiences of Students Resisting School Norms
تجارب معلمان از مقاومت دانشآموزان در برابر هنجارهای مدرسه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of Students’ Knowledge of Foundations of Education: A Cross-Sectional Survey
ارزشیابی سطح دانش دانشجویان رشته علوم تربیتی از مبانی تعلیم و تربیت: یک زمینه یابی عرضی-مقطعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Improving Students’ Academic Buoyancy and Academic Motivation through the Use of a Teaching Model Based on Life’s Meaning
اثربخشی الگوی تدریس مبتنی بر معنای زندگی بر سرزندگی تحصیلی و انگیزش تحصیلی در دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Professional Knowledge of Teaching Elementary School Mathematics among Student-Teachers at Farhangian University of Hamedan
بررسی دانش حرفهای تدریس ریاضی دانشجو-معلمان دوره ابتدایی دانشگاه فرهنگیان همدان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Constructivist Teaching: Factors, Criteria, and Indicators Identified
شناسایی عوامل، ملاکها و نشانگرهای تدریس مبتنی بر سازندهگرایی: مروری منظم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Social Factors Affecting Children’s Expectations from their Parents: The Case of Adolescents of South Khorasan Province
بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر انتظارات فرزندان از والدین (مورد مطالعه: نوجوانان استان خراسان جنوبی)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Extent of Attention Paid to the Constituents of Economic Training in Junior High School Curriculum Using Shannon Entropy Method
میزان توجه به مؤلفههای تربیت اقتصادی در برنامهدرسی دوره متوسطه اول با روش آنتروپی شانون
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles