Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 40, Number 1 (2024-6)
Improving Preschoolers’ Social Skills through Group Games
اثربخشی بازیهای گروهی بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Mediating Role of Cognitive Regulation of Affect in the Relationship between Self-Compassion and Occupational Stress among Teachers
نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه میان خودشفقت ورزی با استرس شغلی در معلمان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring the Psychosocial Experiences of Students Preparing for the University Entrance Exam while Home Quarantined for COVID-19
واکاوی تجارب روانی- اجتماعی دانش آموزان کنکوری در قرنطینه خانگی بیماری کووید-19
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Teachers’ Self-Disclosure on Student-Teachers’ Knowledge Acquisition within the Virtual Space with the Emphasis on the Role of Social Presence and Satisfying Relationship between Teachers and Student-Teachers
اثر خودافشایی استادان بر کسب دانش دانشجو- معلمان در فضای آموزش الکترونیک؛ نقش حضور اجتماعی و رابطه رضایت بخش استاد- دانشجومعلم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identification of Dimensions and Components of Elementary Schools’ Curriculum in Social Studies from the Positive Education Perspective
شناسایی ابعاد و مؤلفههای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی براساس رویکرد تعلیم و تربیت مثبت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Jigsaw Method of Teaching on Junior High School Students’ Academic Self-Concept and Attitude towards School
اثربخشی روش تدریس جیگساو بر خودپنداره تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه در میان دانش آموزان دوره متوسطه اول
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relationship between Child Rearing Styles, the Family’s Socio-Economic Status, and Students’ Pro-Social Behaviors as Mediated by Parental Involvement with School
رابطه سبک تربیتی و پایگاه اجتماعی– اقتصادی خانواده با رفتار جامعه یار دانش آموزان با میانجیگری درگیری والدین در آموزش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Elementary School Teachers’ Professional Identity in Yasuj: The Design and Validation of an Instrument
طراحی و اعتبارسنجی مقیاس سنجش هویت حرفه ای معلمان ابتدایی شهر یاسوج
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Design and Validation of a Framework for a Teacher Training Curriculum Emphasizing Futurology
طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی تربیت معلم آینده پژوه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identification and Prioritization of Basic Competencies for Chemistry Major Student-Teachers
تعیین و اولویت بندی مؤلفه ها و شایستگیهای ضروری دانشجو-معلمان رشته شیمی با روش تلفیقی آنتروپی شانون و تاپسیس
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Improving Writing Skills in Children through Reading Suki Novel and its Instructional Manual for Use in Philosophy for Children Program
تأملی بر مهارتهای نوشتن در کودکان با تکیه بر داستان فلسفی سوکی و راهنمای آن (رهیافتی آموزشی بر اساس برنامه فلسفه برای کودکان)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Towards Vocational Learning at Technical High Schools: The Design of a Model Based on Qualitative Research
به سوی یادگیری حرفهای هنرآموزان در هنرستانهای فنی و حرفه ای : طراحی مدلی بر اساس پژوهش کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles