Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 36, Number 4 (2021-1)


Spiritually-Based Leadership in Tehran’s Elementary Schools
تحلیل وضعیت مدیریت آموزشگاهی مبتنی بر رهبری معنوی در مدارس ابتدایی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Experts’ Opinion on Factors Affecting the Selection of Field of Study by High School Students  
تحلیل کیفی دلایل مؤثر بر انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد گراندد تئوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analyses of Technical High School Textbooks as an Index of Attending to Vocational Training
تحلیل محتوای کتابهای درسی شایستگیهای غیر فنی دوره دوم متوسطه فنی وکار دانش به منظور شناسایی میزان توجه به مؤلفه‌های تربیت حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relation between Perceived Goal Structure and Academic Resilience Mediated by Academic Motivation
مدلیابی رابطه ادراک ساختار هدفی کلاس و تاب‌آوری تحصیلی با میانجیگری انگیزش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Formalizing Goals and Objectives in Iranian Educational System: A Historical Analysis
تحلیلی بر صورت‌بندی اهداف در نظام آموزشی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching 4th Graders Concepts Related to Sustainable Development: An Experiment
آموزش و یادگیری مفاهیم توسعۀ پایدار در پایه چهارم مقطع ابتدایی: پژوهشی آزمایشی 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dimensions and Indices of Leading Transfer of Learning: A Phenomenological Study
شناسایی نشانگان و ابعاد رهبری انتقال آموزش: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles