Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 36, Number 2 (2020-9)


The Relation between Spiritual Intelligence, Accountability, and Happiness among Female High School Students
بررسی رابطۀ هوش معنوی با مسئولیت پذیری و شادکامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elementary School Students’ Research Personality and its Dimensions and Constituents
تحلیلی بر ابعاد و مؤلفه‌های شخصیت پژوهشی دانش آموزان ابتدایی استان بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitudes towards both Students with Special Needs and Inclusive Education among Regular and Special Education Teachers: The Differences and Causes
مقایسۀ نگرش معلمان عادی و ویژه نسبت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و آموزش فراگیر و شناسایی عوامل مرتبط با نگرش آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examination of Legal Matters Covered in Elementary School Textbooks
بررسی مطالب حقوقی در کتابهای درسی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality Assessment of Services Provided at In-School Olympiads
تحلیل کیفیت خدمات در المپیادهای ورزشی درون- مدرسه ای وزارت آموزش و پرورش بر مبنای مدل سروکوال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of Preschool Textbooks in terms of Emphasizing Physical Activities
تحلیل محتوای کتابهای دورۀ پیش دبستانی از نظر میزان توجه به فعالیت بدنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

School Age and its Relation to Academic Achievement through the Mediation of Spiritual Intelligence, Social Skills, and Creativity
مدل یابی روابط سن ورود به مدرسه با پیشرفت تحصیلی با میانجیگری هوش معنوی، مهارتهای اجتماعی و خلاقیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles