Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 30, Number 2 (2014-9)


The Extent of Using the Basic Vocabulary in the First Grade Quran Textbook
بررسی میزان حضور واژگان کاربردی و پایه در کتاب درسی قرآن سال اول دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Educational Expenditures on Added Value in Industrial Sector
تأثیر هزینه­ های آموزش و پرورش بر ارزش افزوده بخش صنعت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Curriculum Evaluation of Teacher Training Courses in Education
ارزشیابی برنامه اجرا شده و کسب شده دروس تربیتی دوره های دوساله تربیت معلم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

General and Professional Characteristics of Iranian High School Administrators
ویژگیهای عمومی و حرفه ای مدیران مدارس متوسطه ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Different Interpretations of a National Curriculum: A Reflection on the Islamic Republic of Iran's Ratified Curriculum
برداشتهای مختلف در تدوین برنامه درسی ملی : تأملی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Children's Rights and the New Evaluation Approach in Iran
بررسی مقایسه‌ای ارزشیابی کیفی- توصیفی با نظام حقوق کودک در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Enrichment Program in Sixth Grade Math and Science Classes
بررسی اثربخشی طرح ­غنی‌سازی تجارب یادگیری در دروس ریاضیات و علوم تجربی پایه اول راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles