Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 32, Number 1 (2016-6)


Content Analysis of the High School Textbooks in Iran from Information Literacy Perspective
تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره متوسطه ایران با رویکرد سواد اطلاعاتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of Seventh Grade’s Science Textbook in terms of Problem Solving Stages
تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه هفتم (اول متوسطه) مبتنی بر مراحل حل مسئله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Evaluation of Current Conditions of Schools in Tehran in terms of Counterproductive Behaviors of Teachers
تأملی بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان در تدریس: واکاوی نشانگان، ابعاد و ارزیابی وضع موجود در مدارس شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Art Curriculum in Elementary Schools through Educational Connoisseurship and Criticism
ارزشیابی برنامه ­درسی هنر دوره ابتدایی به روش خبرگی و نقادی ­تربیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Population Growth on Quantitative Indices of Education in Iran: The Prospects of Student Population up to 2030
آثار تحولات جمعیتی ایران بر شاخص های کمّی آموزش و آینده ‌نگری جمعیت دانش ‌آموزی تا سال 1409
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design and Construction of an Efficient Model for Teaching Science in Junior High School
بررسی و تحلیل میزنوشته‌های کلاسهای دبیرستانهای شهرستان کرج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design and Construction of an Efficient Model for Teaching Science in Junior High School
طراحی و تدوین مدلی کارآمد برای آموزش علوم در دوره اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles