Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 40, Number 4 (2025-2)
Preparing Students for the Future in Iran, Turkey, and Malaysia as Indicated by the Occupational Preparation Indices Identified in the High School Chemistry Textbooks
آمادهسازی دانشآموزان برای آینده: بررسی مؤلفههای آمادگی شغلی در کتابهای درسی شیمی سال آخر دوره متوسطه ایران، ترکیه و مالزی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Structural Model for Help Seeking Behavior as a Function of Self-Determination and Flourishing Mediated by Students’ Academic Engagement
ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین گری و شکفتگی با میانجیگری درگیری تحصیلی دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of Television Programs that Taught Fifth Grade Math and Science during COVID-19 Era
ارزشیابی کیفیت برنامههای آموزش تلویزیونی در ارائه دروس ریاضیات و علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی در شرایط کووید-19
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Training Model for Islamic Citizenship Built upon a Meta-Synthesis of the Findings of Theoretically Based Studies
ارائۀ الگوی تربیت شهروندی اسلامی مبتنی بر مطالعات نظری به روش فراترکیب
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
An Opinion Survey of Student Teachers in Education on the Virtually Implemented Math Curriculum during COVID-19 Era
تحلیل موقعیتی برنامه درسی اجراشدۀ آموزش ریاضی به صورت مجازی از دیدگاه دانشجو-معلمان دورۀ کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Most Significant Instructional Issues Faced by Teachers and Ways of Dealing with them while Implementing the Elementary School Curriculum
شناسایی مهمترین مسائل آموزشی معلمان و کاوش راهکارهایی برای آنها در اجرای برنامههای درسی دورۀ ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparative Study of the Curricula for Professional Development of Teacher Educators in Finland, Singapore, and Iran
بررسی تطبیقی مؤلفه های برنامه درسی تعالی حرفه ای مدرسان تربیت معلم فنلاند، سنگاپور و ایران: نقاط اشتراک و تمایز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identification and Prioritization of Dimensions and Constituents of Layered Curriculum Based on Fuzzy Delphi and AHP Methods
شناسایی و اولویتبندی ابعاد و مؤلفه های برنامه درسی لایه ای مبتنی بر روش دلفی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Goals and Necessity of Blended Learning in Elementary School Multi-Grade Classrooms
بررسی و شناسایی اهداف و ضرورت یادگیری آمیخته در کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Grounded Theory Approach to Conducting the Festival of Better Teaching Models for Physical Education Course
طراحی و تدوین مدل اجرای مطلوب جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی با رویکرد نظریه داده بنیاد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Inclusion of Design Thinking in the Work and Technology Curriculum and its Impact on Students’ Mental Habits
تأثیر به کارگیری تفکر طراحی در برنامه درسی کار و فناوری روی عادتهای ذهنی دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Curriculum for Junior High School Science Based on Actor-Network Theory
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی علوم تجربی بر مبنای نظریه کنشگر- شبکه در محیط یادگیری شبکه در دوره متوسطه اول
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles