Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 40, Number 4 (2025-2)


Preparing Students for the Future in Iran, Turkey, and Malaysia as Indicated by the Occupational Preparation Indices Identified in the High School Chemistry Textbooks
آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده: بررسی مؤلفه‌های آمادگی شغلی در کتابهای درسی شیمی سال آخر دوره متوسطه ایران، ترکیه و مالزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Structural Model for Help Seeking Behavior as a Function of Self-Determination and Flourishing Mediated by Students’ Academic Engagement
ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین گری و شکفتگی با میانجیگری درگیری تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Television Programs that Taught Fifth Grade Math and Science during COVID-19 Era
ارزشیابی کیفیت برنامه‌های آموزش تلویزیونی در ارائه دروس ریاضیات و علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی در شرایط کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Training Model for Islamic Citizenship Built upon a Meta-Synthesis of the Findings of Theoretically Based Studies
ارائۀ الگوی تربیت شهروندی اسلامی مبتنی بر مطالعات نظری به روش فراترکیب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Opinion Survey of Student Teachers in Education on the Virtually Implemented Math Curriculum during COVID-19 Era
تحلیل موقعیتی برنامه درسی اجراشدۀ آموزش ریاضی به صورت مجازی از دیدگاه دانشجو-معلمان دورۀ کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Most Significant Instructional Issues Faced by Teachers and Ways of Dealing with them while Implementing the Elementary School Curriculum
شناسایی مهم‌ترین مسائل آموزشی معلمان و کاوش راهکارهایی برای آنها در اجرای برنامه‌های درسی دورۀ ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of the Curricula for Professional Development of Teacher Educators in Finland, Singapore, and Iran
بررسی تطبیقی مؤلفه های برنامه درسی تعالی حرفه ای مدرسان تربیت معلم فنلاند، سنگاپور و ایران: نقاط اشتراک و تمایز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and Prioritization of Dimensions and Constituents of Layered Curriculum Based on Fuzzy Delphi and AHP Methods
شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد و مؤلفه های برنامه درسی لایه ای مبتنی بر روش دلفی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Goals and Necessity of Blended Learning in Elementary School Multi-Grade Classrooms
بررسی و شناسایی اهداف و ضرورت یادگیری آمیخته در کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Grounded Theory Approach to Conducting the Festival of Better Teaching Models for Physical Education Course
طراحی و تدوین مدل اجرای مطلوب جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی با رویکرد نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inclusion of Design Thinking in the Work and Technology Curriculum and its Impact on Students’ Mental Habits
تأثیر به کارگیری تفکر طراحی در برنامه درسی کار و فناوری روی عادتهای ذهنی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Curriculum for Junior High School Science Based on Actor-Network Theory
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی علوم تجربی بر مبنای نظریه کنشگر- شبکه در محیط یادگیری شبکه در دوره متوسطه اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles