Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 38, Number 4 (2023-2)


The Effect of Emotional Intelligence on Teachers’ Professional Competencies and Technical and Vocational Students’ Motivation to Progress
تأثیر هوش هیجانی بر قابلیتهای حرفه ای معلمان و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Effectiveness of Ethics Codes Awareness upon Social Incompatibility: The Intermediary Role of Internal Control Locus (Case Study: Teachers in Yazd)
بررسی اثرگذاری وجود کدهای اخلاقی بر ناسازگاری اجتماعی: نقش میانجی مکان کنترل درونی (مورد مطالعه: معلمان شهرستان یزد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Finding a Model to Predict Anxiety-Based Eating Behaviors with Self-Esteem Interventions in Adolescent Girls
مدل یابی پیش ینی رفتار خوردن بر اساس اضطراب با میانجیگری عزت نفس در دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Determining the Validity and Reliability of a Dart Throwing Observation Form: A 10th Grade Dart Module for Physical Education
طراحی و تعیین پایایی و روایی فرم مشاهده پرتاب دارت: پودمان دارت پایه دهم رشته تربیت‌بدنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Correlation between Self-Handicapping and Students' Academic Performance: The Intermediary Role of Procrastination in High School Students in the City of Kermanshah
رابطه خودناتوان سازی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان: نقش میانجی اهمال کاری در دانش آموزان دورۀ دوم متوسطه شهر کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of the Effect of Systematic Motivational Group Counseling Program and Metacognitive Strategies Training upon Exam Anxiety and Academic Adaptability in Female Middle School Students
مقایسه اثربخشی برنامه مشاوره انگیزشی نظام‌مند گروهی و آموزش مهارتهای فراشناخت بر اضطراب امتحان و سازگاری تحصیلی دختران دانش آموز دوره متوسطه اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Combinatorial Approach toward Factors Empowering Developmental Coaches and Deputies
رویکردی ترکیبی به عوامل توانمندساز معاونان و مربیان پرورشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Competencies in Teaching Math with an IT-Based Approach: A Comparison between Student-Teachers and Article 28 Trainees
صلاحیتهای تدریس مبتنی بر فاوا برای آموزش ریاضی: مقایسه دانشجو- معلمان با مهارت آموزان ماده 28
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Model to Guarantee Student-Teachers' Quality of Preparation in Iran's Educational System
الگوی تضمین کیفیت آماده سازی دانشجو- معلمان در نظام تربیت معلم ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles