Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 36, Number 1 (2020-6)


Teaching through Storytelling as a Way of Improving Emotional Intelligence and Reducing Bashfulness among Female Students
اثربخشی آموزش هوش هیجانی به روش قصه گویی بر کاهش کمرویی و ارتقای هوش هیجانی دانش آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ Misconceptions in Elementary School Science Courses and the Role of Teachers in their Identification and Correction
بدفهمی های دانش‌آموزان در علوم تجربی دوره اول ابتدایی و نقش آموزگاران در شناسایی و اصلاح آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Involved in Evaluation of Physical Education Teachers’ Performance
تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Competencies from the Perspective of a Group of Educational Activists: Commonalities and Differences
شایستگیهای معلمی از نگاه کنشگران عرصه تربیت: نقاط اشتراک و تمایز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and Validation of Teachers’ Professional Competencies based on Educational Reform Documents
شناسایی و تعیین شایستگیهای حرفه‌ای معلمان با ابتناء بر اسناد تحولی آموزش و پرورش و اعتبارسنجی آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of Teaching Strategies for Young Entrepreneurs: A Qualitative Study
شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Extent of Emphasis Put on the Aesthetically-Based Approaches to Teaching in Pre-Service Programs of Teacher Training: A Comparative Study
بررسی تطبیقی میزان تأکید بر استفاده از رویکرد زیبایی‌شناسانه در تدریس در برنامه‌های تربیت معلم پیش از خدمت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles