Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 35, Number 2 (2019-9)


The Developmental Path of Teacher Training Curriculum in Iran
بررسی سیر تحول برنامه درسی تربیت معلم در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers’ Professional Competencies: Past, Present, and Future
شایستگیهای حرفه‌ای معلمان: گذشته، حال، آینده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Critical Analysis of Iranian Training Programs for Techno-Vocational Teachers across Time 
بررسی تاریخی و تحلیل نقادانه برنامه‌های تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Hundred Years of Teacher Training in Iran: Opportunities, Threats, and Future Outlook
صد سال تربیت معلم در ایران: فرصتها، تهدیدها و چشم انداز آینده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Developmental Path of Internship Program within the Iranian System of Teacher Training
سیر تحول برنامه کارورزی نظام تربیت معلم ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Farhangiyan University: Culmination of One Hundred Years of Official Teacher Training Efforts in Iran Starting with the Central Darolmo’allemin
دانشگاه فرهنگیان: صد سال تربیت رسمی معلم در ایران، آری! تداوم دارالمعلمین مرکزی، خیر! 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Unification of Two Approaches to Teacher Training in Iran: A Critical Review of Farhangiyan University’s Charter
یگانه ‌سازی دو رویکرد در تربیت معلم ایران: نقدی بر اساسنامه دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles