[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 38، شماره 2 - ( 6-1401 ) ::
جلد 38 شماره 2 صفحات 46-27 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل محتوای اسناد بالادستی بر اساس مؤلفه‌های مطلوب آموزش زبان انگلیسی به روش آنتروپی شانون
خدیجه احمدی، شهرام رنجدوست، محمد عظیمی
چکیده:   (242 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه­‌درسی ملی) بر اساس مؤلفه­‌های مطلوب آموزش زبان انگلیسی به روش آنتروپی شانون بوده است. محتوای طرح از نظر پاسخگو (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه­‌درسی ملی) و هفت مؤلفه اصلی و 45 مؤلفه فرعی آموزش زبان انگلیسی در سال 1398 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحلیل محتوای آنتروپی شانون نشان داد که از بررسی کل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه‌­درسی ملی، مؤلفه مربوط به عوامل مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی با 429 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده و کمترین مقدار مربوط به چالشها و آسیبهای یادگیری زبان انگلیسی با صفر فراوانی است. ضریب اهمیت مؤلفه چرایی یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از مؤلفه­‌های دیگر است و مؤلفه چالشها و آسیبهای یادگیری زبان انگلیسی در اسناد بالادستی مورد توجه قرار نگرفته است. یافته‌­های حاصل از فراوانی مؤلفه‌­ها نشان داده است که مؤلفه­‌های آموزش زبان انگلیسی از توزیع نرمال برخوردار نیستند، به طوری که در حد خیلی­‌کم به آموزش زبان انگلیسی در این اسناد پرداخته شده است.
واژه‌های کلیدی: آموزش زبان انگلیسی، اسناد بالادستی، تحلیل محتوا، مؤلفه‌های آموزش زبان انگلیسی
متن کامل [PDF 522 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/6/26 | پذیرش: 1399/4/25 | انتشار: 1401/6/8
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi K, Ranjdoust, Ph.D. S, Azimi, Ph.D. M. An Analysis of Ministry of Education’s Strategic Plans Based on Favorable Components of English Language Teaching Using Shannon’s Entropy. QJOE. 2022; 38 (2) :27-46
URL: http://qjoe.ir/article-1-1806-fa.html

احمدی خدیجه، رنجدوست شهرام، عظیمی محمد. تحلیل محتوای اسناد بالادستی بر اساس مؤلفه‌های مطلوب آموزش زبان انگلیسی به روش آنتروپی شانون. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1401; 38 (2) :46-27

URL: http://qjoe.ir/article-1-1806-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 38، شماره 2 - ( 6-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4463