[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: شرایط ‌پذیرش مقالات ::
 | تاریخ ارسال: 1396/5/31 | 

محورهای مقالات

موضوع مقالات باید در زمینه‌های زیر و ناظر به جنبه‌های نظری و کاربردی باشد:

  • — مبانی نظری تعلیم و تربیت (مانند فلسفی، دینی، جامعه­‌شناسی، روان شناسی، تاریخی و اقتصادی)
  • — ساختار دوره­‌ها و رشته­‌های تحصیلی در آموزش و پرورش
  • — جایگاه آموزش گروههای خاص (مانند عشایر، روستائی، حاشیه شهرهای بزرگ، کودکان مهاجران، تیزهوشان) و انواع آموزش (فنی حرفه ای، بزرگسالان، مجازی و از راه دور) در نظام آموزش و پرورش
  • — برنامه درسی و تکنولوژی آموزشی، تحولات فرآیندی، روشی و پداگوژیک
  • — برنامه­‌ریزی راهبردی، برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی توسعه آموزش و پرورش
  • — جذب، تربیت، بازآموزی، نگهداشت و ارزشیابی معلم و سایر کارکنان آموزش و پرورش
  • — معرفی، نقد و ارزیابی نوآوریهای آموزشی در ایران و جهان
  • — نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
  • — اقتصاد و مالیه آموزش و پرورش
  • — ساماندهی پژوهش در آموزش و پرورش و کاربست نتایج پژوهش
  • — ساماندهی امور، طراحی، اجرا، نگهداری و تعمیر فضاها و تجهیزات آموزشی
  • — رهبری و مدیریت، ساختار اداری و تشکیلات، قوانین و روابط حاکم بر آنها در سطوح مختلف آموزش و پرورش
  • — شایستگیهای اساسی یادگیری در عصر جدید مانند: کارآفرینی، خلاقیت، مهارتهای زندگی، حل مسئله و مهارتهای شهروندی
  • — روان شناسی تربیتی و مشاوره و راهنمائی تحصیلی، شغلی و سازشی 

شرایط ‌پذیرش مقالات

الف) از نظر محتوا، مقالات ارسالی باید:

۱. در جهت هدف و موضوعهای تعیین شده باشد.

۲. با رعایت جنبه‌های فرهنگی و متناسب با ارزشهای جامعه ارائه شده باشد.

۳. تا حد امکان حاصل مطالعات و تجربیات و پژوهشهای نویسنده باشد.

۴. حاوی نکات بدیع و مفید برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران باشد.
 

ب) از لحاظ ساختار ظاهری:

لازم است نویسندگان نکات زیر را رعایت فرمایند:

ب) از لحاظ ساختار ظاهری:لازم است نویسندگان نکات زیر را رعایت فرمایند:
۱. مقاله در سامانه فصلنامه به آدرس www.qjoe.ir بارگذاری شود.
۲. در صفحه اول مقاله، به ترتیب عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده یا نویسندگان، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی، درجه علمی، سازمان وابسته، پست الکترونیکی و شماره تلفن درج شود. چکیده مقاله حداکثر در دویست و پنجاه کلمه به همراه کلید واژگان به دو زبان فارسی و انگلیسی ضمیمه گردد.
۳. مقالات از ۲۰ صفحه تایپ شده (بین ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ کلمه) تجاوز نکند. همچنین مقالات باید با استفاده از برنامه word۲۰۰۳ و مطابق آخرین شیوه‌نامه فرهنگستان فارسی تنظیم و تایپ شود.  
۴. عناوین جدولها و نمودارها، به صورت روشن و گویا در بالای آنها ذکر گردند.
۵. منابع و مأخذ در پایان براساس سبک APA تنظیم گردد.
۶. معادل لاتین مفاهیم و همچنین نامهای خارجی که در متن مقاله آمده است (با استفاده از اعداد توک) شماره‌گذاری شده و با زبان اصلی در زیرنویس صفحات درج شود.
۷. مقاله ارائه شده نباید قبلاً در هیچ نشریه‌ای چاپ شده باشد. در نامه ارسالی نویسندگان باید به صورت شفاف این امر را ذکر کنند و حق چاپ هر مقاله، پس از پذیرش محفوظ است.
 
تذکر مهم:

  • مقاله ارسالی توسط هیئت تحریریه و هیئت داوران بررسی و ارزیابی خواهد شد و در صورت تایید آنان به چاپ خواهد رسید.
  • روند داوری مقالات به صورت دو سو کور می باشد.
  • پس از دریافت مقاله اعلام وصول صورت خواهد گرفت.
  • مقاله ارسالی توسط ۴ داور بررسی، که در صورت تأیید دو داور به چاپ خواهد رسید.


ساختار محتوایی مقالات

۱. چکیده (فارسی و انگلیسی): حداکثر در ۲۵۰ کلمه.
​۲. مبانی نظری و پیشینه پژوهش: تئوریها، دیدگاهها و پژوهشهای انجام شده داخلی و خارجی به اختصار و با رعایت اصول پیشینه و مبانی نظری نویسی در اینجا آورده می‌شود.
۳. روش­‌شناسی پژوهش: این قسمت باید اجمالاً بیانگر چگونگی روند انجام پژوهش و شامل روش تحقیق، جامعه آماری، حجم نمونه، روش نمونه‌گیری، روش جمع‌آوری اطلاعات، اعتبار و روایی ابزارها و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها باشد. درباره کارهای آماری روشهای به کار گرفته شده باید به شیوه‌ای قابل درک یادآوری شود.
۴. یافته­‌ها: یافته‌­های پژوهش در این بخش آورده می­شود.
۵. بحث و نتیجه‌گیری: در این بخش مولف تفسیر تبیینی از مقاله ارائه می­کند. نگارش این بخش نه تنها مبتنی بر یافته­‌ها و نتایج است، بلکه بیشتر از آن مبتنی بر مبانی نظری کار از جمله نظریه های زیربنایی مطرح شده در چارچوب نظری پژوهش و پیشینه پژوهش است. در این بخش، یافته­‌های پژوهش با منابع مرور شده قبلی از منظر نظری و پژوهشی باید مورد بحث قرار بگیرد.
۶. پیشنهادهای کاربردی: در این قسمت به پیشنهادهای مبتنی بر نتایج و یافته‌های تحقیق به اختصار اشاره می‌شود.
۷. تقدیر و تشکر: به منظور ترویج اصول اخلاق و قدر دانی از سایر افرادی که به نحوی در تجزیه داده ها، تدوین و یا ارائه مشاوره در تدوین مقاله، با نویسندگان همکاری داشته و اسامی آنها در فهرست نویسندگان قرار ندارد و یا افراد و یا سازمانهای که در تامین اعتبارات مالی اجرای طرح که منجر به تولید مقاله گردیده است می توان در این بخش قدردانی شود. 
۸-منابع مورد استفاده: در این بخش از شیوه مأخذنویسی APA (ای. پی. ای.) استفاده می‌شود.


تذکر مهم:
نویسندگان محترم باید توجه داشته باشند که باید در زمان ثبت مقاله نسبت به تکمیل و بارگذاری فرم تعهد اخلاقی نویسندگان و فرم تعارض منافع اقدام نمایند.

هزینه دریافت پذیرش و چاپ مقاله:

به استناد "آیین نامه تعیین هزینه پردازش مقاله در نشریات علمی دسترسی باز" کمیسیون نشریات مصوب ۱۴۰۰/۲/۱ و نامه شماره ۴۰۸۷۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ کمیسون نشریات و همچنین به استناد صورتجلسه شماره ۵۷۰۲ مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۰ در خصوص اخذ وجه از مجلات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به اطلاع نویسندگان محترم می رساند از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ نویسندگانی که مقالات آنها پس از طی فرآیند مراحل داوری موفق به اخذ پذیرش اولیه گردند، باید مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای اخذ پذیرش قطعی واریز نمایند. 

دفعات مشاهده: 30581 بار   |   دفعات چاپ: 772 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4660