Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 38, Number 3 (2022-11)


Predicting Emotional Empathy on the Basis of Emotion Regulation and Self-Control in Teachers
پیش بینی همدلی عاطفی بر اساس تنظیم هیجان و خودکنترلی در معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of Differences between the Quality of Life of Fourth-Grade Schoolboys in Ordinary Schools and Schools of Life in the City of Tehran
بررسی تفاوت کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم مدارس عادی و مدارس زندگی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Correlation between Teachers' Self-Efficacy and Knowledge Management and Teachers' Professional Development in the City of Birjand
بررسی رابطه خودکارآمدی معلمان و مدیریت دانش با توسعه حرفه ای معلمان شهرستان بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compiling a Marketing Strategic Plan for Iran's Student Sports Federation
تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Analysis of Self-Regulatory Learning Strategies in Secondary School Blended Learning Atmospheres: A Synthesis Research
واکاوی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در محیط یادگیری ترکیبی مدارس متوسطه: مطالعه سنتزپژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Pathology of the Human Resources Management System in the Ministry of Education and Ways to Improve the System (A Quantitative Study)
شناسایی آسیبهای سیستم مدیریت منابع انسانی در نظام آموزشی آموزش و پرورش و ارائه راهکارهایی به منظور بهبود نظام (پژوهش کمی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Feasibility Study of the "Right to Education" as a Basis for Criminal Liability
امکان‌سنجی "حق بر آموزش" به منزلۀ مبنایی برای مسئولیت کیفری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Training in Cognitive-Metacognitive Strategies upon the Cognitive Load and Working Memory of Elementary School Students with Specific Learning Difficulties in Reading
اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی- فراشناختی بر میزان بار شناختی و حافظه کاری دانش آموزان دوره ابتدایی دارای مشکلات ویژه یادگیری از نوع خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Evolution of the Concept of Citizenship in the Curriculum for Elementary School Social Studies
سیر تحول مفهوم شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles