Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 37, Number 3 (2021-12)


Improving Fourth Graders’ Literary and Informational Comprehension Skills through Cooperation while Teaching and Learning
تأثیر روش تدریس و یادگیری تعاملی بر پیشرفت مهارتهای درک مطلب (متون ادبی و اطلاعاتی) دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی منطقه 18آموزش وپرورش شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived Experiences of a Group of Students, Teachers, and Principals with the Post-Earthquake Implemented Curriculum in Sarpol-e Zahab
تجربه زیسته ذینفعان نظام آموزشی در زلزله سرپل ذهاب از برنامه درسی اجرا شده در شرایط بحرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Using the Learning Cycle Model with Metacognitive Strategies in Improving Social Desirability and Self-Efficacy among Elementary School Girls
اثربخشی الگوی چرخه یادگیری با راهبردهای فراشناختی بر مطلوبیت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lowering Aggression and Improving School Performance among High School Girls by Teaching them Affect Control Strategies
اثربخشی آموزش راهبرد‌های تنظیم هیجان بر پرخاشگری و مؤلفه‌های عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the First 3 Grades’ Intended Farsi Curriculum Using Language Learning Standards
ارزشیابی بسته برنامه درسی قصد‌شده‌ فارسی دوره اول ابتدایی براساس معیار‌های مرجع زبان آموزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Combining Curriculum with Different Types of Tourism as an Educational Tool: A Case Study
نقش تلفیق برنامه‌درسی با انواع گردشگری در ساحتهای تربیتی دوره ابتدایی (مطالعه موردی: اساتید و دانشجویان دکتری دانشگاه علامه طباطبائی) 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Concept of Educational Culture Language: A Case of Labeling
معرفی مفهوم زباهنگ‌ آموزشی: موردی از برچسب‌زنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Cultural Efficiency Model for Elementary School Teachers based on Culturally Relevant Pedagogy
طراحی الگوی کارآمدی فرهنگی معلمان دورۀ ابتدایی مبتنی بر پداگوژی برخوردار از ربط فرهنگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles