[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 36، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 36 شماره 1 صفحات 124-107 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران
شهرام نظری ، بهزاد دیوکان ، محسن کوثری پور
چکیده:   (3728 مشاهده)
هدف این پژوهش، تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گرد‌آوری داده‌ها از نوع پژوهشهای همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری آن را همه معلمان تربیت‌بدنی مرد و زن مناطق 19 گانه شهر تهران تشکیل داده اند. در این تحقیق تعداد 384 معلم تربیت‌بدنی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای هدفمند، با استفاده از فرمول حجم جامعه نامحدود کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. به این‌صورت که مناطق نوزدهگانه آموزش‌وپرورش تهران به پنج بخش شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم شده است و از هر بخش یک منطقه به‌عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه‌های پژوهش میان معلمان تربیت‌بدنی آن مناطق توزیع شده است. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه مقیاس ارزیابی معلمان تربیت‌بدنی (یلدیز، 2008) شامل 47 سؤال بر اساس پیوستار پنج ارزشی لیکرت با آلفای کرونباخ 0/79 بوده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر معلمان معتقدند که کمیته‌ای چندگانه برای ارزیابی عملکردشان تشکیل شود و ارزیابی در پایان هر ترم تحصیلی انجام گیرد. یافته‌های پژوهش نشان دادند که تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت‌بدنی از برازش کافی برخوردار است. در این مدل، شاخصهای ارزیابی عملکرد شامل شاخص کلی عملکرد معلم، شاخص ارزیابی عملکرد محتوای برنامه­‌درسی، شاخص عملکردهای فوق‌برنامه، شاخصهای مدیریتی عملکرد، عوامل کاهش‌دهنده عملکرد معلمان، نکات مهم در ارزیابی عملکرد معلمان و به‌کارگیری ارزیابی عملکرد در تصمیمات مختلف بودند. 
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی عملکرد، معلمان تربیت‌بدنی، شاخصهای ارزیابی
متن کامل [PDF 453 kb]   (4117 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/11 | پذیرش: 1398/10/6 | انتشار: 1399/3/25
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari, Ph.D. S, Divkaan, Ph.D. B, Kosaripoor M. Factors Involved in Evaluation of Physical Education Teachers’ Performance. QJOE 2020; 36 (1) :107-124
URL: http://qjoe.ir/article-1-2253-fa.html

نظری شهرام، دیوکان بهزاد، کوثری پور محسن. تبیین شاخصهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1399; 36 (1) :107-124

URL: http://qjoe.ir/article-1-2253-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 36، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4660