[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 40، شماره 4 - ( 12-1403 ) ::
جلد 40 شماره 4 صفحات 64-47 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و تدوین مدل اجرای مطلوب جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی با رویکرد نظریه داده بنیاد
محمد مرادی ، حمیدرضا گوهر رستمی
چکیده:   (52 مشاهده)
یکی از سازوکارهای کیفیت­‌بخشی و تقویت درس تربیت بدنی در مدارس اجرای جشنواره الگوهای برتر تدریس است. ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ طراحی و تدوین مدل اجرای مطلوب جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی و ارائه راهکارهایی برای بهبود اجرای جشنواره بود. روش پژوهش کیفی است که با روش داده‌­بنیاد رویکرد اشتراوس و کوربین انجام شده است. برای گردآوری داده­‌ها از ابزار مصاحبه نیمه­‌ساختار­یافته استفاده شده است. ﺟﺎمعه آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ شامل همه معلمان تربیت بدنی شرکت­‌کننده در چهاردهمین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی، اساتید دانشگاه، سرگروههای آموزشی، داوران و مسئولان برگزاری جشنواره بودند. ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴﺮی ﺑﻪﺻﻮرت هدفمند انجام ﺷﺪ. پس از اﻧﺠﺎم دادن 25 ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و رسیدن به اﺷﺒﺎع ﻧﻈـﺮی، ﺑـﻪ ﻣﺼـﺎﺣﺒﻪﻫـﺎ ﭘﺎیان داده شد. تجزیه و تحلیل داده‌­ها در سه مرحلۀ کدگذاری باز، محوری و انتخابی و با به­‌کارگیری نرم‌­افزار اطلس‌­تی انجام شد. پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات مشخص شد که شرایط علی شامل سازوکار استفاده از نخبگان تربیت بدنی، توجه به اسناد بالادستی و شیوه برگزاری است. برنامه­‌های معاونت تربیت بدنی و موانع و مشکلات موجود به عنوان شرایط زمینه­‌ای تأثیرگذار بر جشنواره شناخته شدند. شرایط اقتصادی و سیاستهای وزارتخانه عامل مداخله­‌گر و توسعه اهداف آموزشی، تغییرات اجرایی و تغییرات ساختاری به­‌منزلۀ راهبرد عنوان شدند. نهایتاً ارتقای خلاقیت و انتقال تجارب معلمان، توانمندسازی همکاران، استمرار جشنواره، تعامل میان همکاران سراسر کشور، ایجاد کلاسهایی شاد و فعال در مدارس، رویکرد مشارکت حداکثری و افزایش عملکرد سازمانی به منزلۀ پیامدهای فردی و سازمانی اجرای مطلوب جشنواره شناخته شدند.
 
واژه‌های کلیدی: جشنواره الگوهای برتر تدریس، تربیت بدنی، نظریه داده‌بنیاد
متن کامل [PDF 552 kb]   (55 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/6/2 | پذیرش: 1401/1/17 | انتشار: 1403/12/1
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moraadi M, GoharRostami H R. A Grounded Theory Approach to Conducting the Festival of Better Teaching Models for Physical Education Course. QJOE 2025; 40 (4) :47-64
URL: http://qjoe.ir/article-1-2148-fa.html

مرادی محمد، گوهر رستمی حمیدرضا. طراحی و تدوین مدل اجرای مطلوب جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی با رویکرد نظریه داده بنیاد. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1403; 40 (4) :47-64

URL: http://qjoe.ir/article-1-2148-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 40، شماره 4 - ( 12-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4679