بررسی تأثیر بسته آموزشی جغرافیا بر جو روانی-عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه رشته علوم انسانی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران
|
مریم نادری ، حکمت الله عبداللهزاده  |
|
|
چکیده: (4432 مشاهده) |
رشد و گسترش فناوریهای نوین و بهره گیری از آنها در کلاس درس سبب تغییر و تحول در تولید بسته آموزشی و چگونگی کاربرد آنها در کلاس درس شده است. اگرچه بسیاری از کشورها در این راستا گامهایی سازنده برداشتهاند، اما هنوز برخی از کشورها در بهره مندی از آنها با چالش روبهرو هستند. ایران از جمله کشورهایی است که نظام آموزشی آن با توجه به تغییر و تحول فناوریهای آموزشی در راه چگونگی بهره گیری از بسته آموزشی با رویکردهای نوین آموزشی قرار دارد. در این زمینه پژوهشی با هدف تعیین اثر بسته آموزشی بر جو روانی-عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان انجام شده است. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه رشته علوم انسانی منطقه 5 شهر تهران و نمونه پژوهش شامل 267 دانش آموز پایه سوم رشته علوم انسانی بوده که با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدهاند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه جو روانی-عاطفی و آزمون پیشرفت بود. دادههای به دست آمده با روش آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t گروههای مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که جو روانی- عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزانی که با بستهآموزشی آموزش دیدهاند به طور معنادار بالاتر از جو روانی- عاطفی دانشآموزانی است که این آموزشها را دریافت نکردهاند.
|
|
واژههای کلیدی: بسته آموزشی جغرافیا، جو روانی-عاطفی کلاس، پیشرفت تحصیلی |
|
متن کامل [PDF 389 kb]
(1612 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1391/7/3 | پذیرش: 1392/5/5 | انتشار: 1393/3/3
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|