Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 40, Number 3 (2024-12)
A Strategic Look at the Senior High School Chemistry Curriculum: The Gap between the Desired and Existing Statuses
نگاهی راهبردی به برنامه درسی شیمی دوره متوسطه دوم: فاصله وضع مطلوب و موجود
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Content Analysis of Social Studies Textbooks for Junior High School Based on the Social Welfare Theory
بررسی کتابهای مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه برمبنای نظریه بهزیستی اجتماعی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Search for Statistical Fallacies within the Senior High School Textbooks
کاوش در مباحث آماری کتابهای دوره دوم متوسطه بر اساس مغالطات آماری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Concept of Social Responsibility as Experienced by Teachers and Principals
بررسی تجارب زیستۀ معلمان و مدیران از مفهوم مسئولیتپذیری اجتماعی (مطالعه ای پدیدارشناسانه)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Student-Teachers’ Life Experiences of Empathy and Cooperation among People during the COVID-19 Crisis and their Educational Implications
مطالعه پدیدارشناسانه تجربه زیسته دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان از مشارکت و همدلی مردمی برای مدیریت بحران کرونا(از منظر آثار تربیتی)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relation between Creative Thinking, Social Adaptation, and Environmental Accountability Mediated by Personality Independence among High School Students
مدلیابی رابطه تفکر خلاق و سازگاری اجتماعی با مسئولیتپذیری محیطزیستی با تأکید بر نقش میانجی استقلال شخصیتی در میان دانش آموزان دوره متوسطه دوم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Critical Review of the Claimed Conflict between Understanding and Confession in Religious Training
بررسی انتقادی مدعای تقابل فهم و اقرار در تربیت دینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Look at the Educational Achievements of Creating Electronic Content with the Help of Elementary School Students
تأملی در دستاوردهای تربیتی خلق محتوای الکترونیکی با مشارکت دانش آموزان دوره ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Pastoral Care at Schools: An Educational Plan, its Nature and Underpinning Concepts
طرح تربیتی «مراقبت پدرانه» در مدرسه: ماهیت و مفاهیم زیرساز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Experts’ View on Characteristics of Peace Literate Teachers
شناسایی ویژگیهای معلمان دارای سواد صلح از دیدگاه صاحب نظران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Students’ Culture of Learning and its Constituents
شناسایی مؤلفه های فرهنگ یادگیری دانش آموزان (رویکردی سنتزپژوهی)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Indices of Teachers’ Professional Development Drawn from the Administrative and Religious Documents
تبیین شاخصهای توسعه حرفه ای معلمان بر مبنای اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش و مبانی دینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles