Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 38, Number 2 (2022-8)


A Meta-analysis of the Effectiveness of Psychological Interventions in Reducing Emotional Problems in Students with Specific Learning Disorders in the Period of 2009-2018
فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان‌شناختی بر کاهش مشکلات هیجانی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه در سالهای 97-1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Meta-analysis of the Effectiveness of Psychological Interventions in The Effectiveness of Spiritual Intelligence Training on Coping with Stress and Self-actualization in Adolescent Girls
اثر بخشی آموزش هوش معنوی بر مقابله با استرس وخودشکوفایی دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Profile Model for the Professional Qualifications of PE Teachers in the City of Tehran
مدل نیمرخ صلاحیتهای حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Indicators for Successful High Schools in the City of Kermanshah (A School for Life): A Delphi Study
شناسایی شاخصهای مدرسه موفق در مقطع متوسطه شهر کرمانشاه (مدرسه ای برای زندگی): یک مطالعه دلفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Meta-analysis of the Effectiveness of Psychological Interventions in The Functional Role of Schools’ Green Space in Predicting Academic Performance and Behavioral Disorders in Primary School Students
نقش کارکردهای فضای سبز مدارس در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی و اختلالات رفتاری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study on Expert Primary School Teachers’ Deep Insight and a Model to Develop that in Student Teachers
مطالعه تجارب ژرف‌نگری معلمان متخصص دورۀ ابتدایی و ارائه الگویی برای توسعه آن در دانشجو- معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Validation of a Leadership Inventory for Successful Primary Schools
ساخت و اعتباریابی سیاهه رهبری مدارس موفق دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Analysis of Ministry of Education’s Strategic Plans Based on Favorable Components of English Language Teaching Using Shannon’s Entropy
تحلیل محتوای اسناد بالادستی بر اساس مؤلفه‌های مطلوب آموزش زبان انگلیسی به روش آنتروپی شانون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis Research on Curriculum Elements for Sex Education in Primary Education
سنتزپژوهی عناصر برنامه‌درسی تربیت ‌جنسی در دوره آموزش عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles