Journal archive for Google Scholar Robot!
Quarterly Journal of Education
فصلنامه تعلیم و تربیت
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 37, Number 2 (2021-9)
A Comparative Study of Architectural Configuration of Public and Educational Spaces in Iranian-Islamic Schools and Contemporary Patterns of Arrangement
تحلیل و بررسی پیکربندی معماری فضاهای آموزشی مدارس ایرانی- اسلامی: مقایسه تطبیقی فضای عمومی و آموزشی در مدارس ایرانی اسلامی و مدلهای چیدمانی معاصر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing Educational and Occupational Aspirations of Two Groups of Students from Tehran and Zahedan
مقایسه آرزوهای تحصیلی و شغلی دانشآموزان: مورد مطالعه زاهدان و تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Teachers’ Affects and their Approaches to Teaching
هیجانهای معلمان و رویکردهای آموزش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Perceived Social Support, Developmental and Psychological Capitals, and Psychological Well-Being on Academic Engagement: Testing a Conceptual Model
تأثیر حمایت اجتماعی ادراک شده، سرمایه های تحولی و روانشناختی و بهزیستی روانشناختی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان: آزمون الگویی مفهومی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Changing Curriculum in English Teachers’ Awareness and Approach to Task-Based Teaching and its Potential Use in Iranian Schools
نقش تغییر برنامه درسی درآگاهی و رویکرد معلمان زبان انگلیسی به روش آموزش فعالیت - محور و قابلیت اجرای آن در مدارس ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Designing an Integrative Interdisciplinary Activity in Reading and Social Studies Aimed at Development of a Unified Conceptual Understanding in Multi-Grade Classrooms
طراحی فعالیت تلفیقی میان- رشتهای (اجتماعی و خواندن) برای توسعه درک یکپارچه در کلاسهای چندپایه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Model for Designing Learning Games in Elementary Schools’ Social Studies Course
ارائه و کاربست الگوی طراحی بازیهای آموزشی درس مطالعات اجتماعی دورۀ دبستان با روش طراحی پژوهی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Science-o-logy and Science Education: A Theoretical Framework for Using History and Philosophy of Science in Science Education
علم شناسی و آموزش علوم: چارچوبی نظری در به کارگیری تاریخ و فلسفه علم در آموزش علوم تجربی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles