Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 37, Number 2 (2021-9)


A Comparative Study of Architectural Configuration of Public and Educational Spaces in Iranian-Islamic Schools and Contemporary Patterns of Arrangement
تحلیل و بررسی پیکربندی معماری فضاهای آموزشی مدارس ایرانی- اسلامی: مقایسه تطبیقی فضای عمومی و آموزشی در مدارس ایرانی اسلامی و مدلهای چیدمانی معاصر 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Educational and Occupational Aspirations of Two Groups of Students from Tehran and Zahedan
مقایسه آرزوهای تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان: مورد مطالعه زاهدان و تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers’ Affects and their Approaches to Teaching
هیجانهای معلمان و رویکردهای آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Perceived Social Support, Developmental and Psychological Capitals, and Psychological Well-Being on Academic Engagement: Testing a Conceptual Model
تأثیر حمایت اجتماعی ادراک ‌شده، سرمایه‌ های تحولی و روان‎‌شناختی و بهزیستی روان‌شناختی بر درگیری تحصیلی دانش ‌آموزان: آزمون الگویی مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Changing Curriculum in English Teachers’ Awareness and Approach to Task-Based Teaching and its Potential Use in Iranian Schools
نقش تغییر برنامه درسی درآگاهی و رویکرد معلمان زبان انگلیسی به روش آموزش فعالیت - محور و قابلیت اجرای آن در مدارس ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Integrative Interdisciplinary Activity in Reading and Social Studies Aimed at Development of a Unified Conceptual Understanding in Multi-Grade Classrooms
طراحی فعالیت تلفیقی میان- رشته‌ای (اجتماعی و خواندن) برای توسعه درک یکپارچه در کلاسهای چندپایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Model for Designing Learning Games in Elementary Schools’ Social Studies Course
ارائه و کاربست الگوی طراحی بازیهای آموزشی درس مطالعات اجتماعی دورۀ دبستان با روش طراحی پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Science-o-logy and Science Education: A Theoretical Framework for Using History and Philosophy of Science in Science Education
علم شناسی و آموزش  علوم: چارچوبی نظری در به کارگیری تاریخ و فلسفه علم در آموزش علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles