[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 39، شماره 1 - ( 3-1402 ) ::
جلد 39 شماره 1 صفحات 152-131 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش‌بینی عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه بر اساس مؤلفه‌های مدیریت دانش
نجمه صادقی ، محدثه قاسمی نژاد ، مهدی لسانی
چکیده:   (2079 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، پیش‌بینی عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه دخترانه شهرستان سیرجان بر اساس مؤلفه‌های مدیریت دانش بوده که برای دستیابی به این هدف از پژوهش همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل همۀ معلمان مدارس متوسطه دخترانه شهرستان سیرجان بود که با به‌­کارگیری روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای، 209 معلم انتخاب شدند و مورد آزمون قرار گرفتند. به‌منظور گردآوری داده‌­های موردنیاز، از دو پرسشنامه شامل مدیریت دانش لاوسون (2003) و عملکرد شغلی پاترسون (1922) استفاده شد. میزان پایایی پرسشنامه­‌ها از طریق آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت دانش 0/95 و برای پرسشنامه عملکرد شغلی 0/82 محاسبه شد. نتایج نشان داد که میزان کاربست مؤلفه‌ها در معلمان مدارس متوسطه پایین‌تر از متوسط است. همچنین میان معلمان در زمینۀ میزان کاربست مدیریت دانش و میزان عملکرد شغلی بر اساس تحصیلات و رشته تحصیلی تفاوت معنا­دار وجود دارد، اما بر اساس سن و سابقه خدمت میان آنها تفاوت معنا­دار وجود ندارد. علاوه بر این، نتایج نشان داد که میان تمام مؤلفه‌های مدیریت دانش با عملکرد شغلی رابطه مثبت و معنا‌دار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که عملکرد شغلی معلمان بر اساس مؤلفه‌های مدیریت دانش قابل پیش‌بینی است. مؤلفه‌­­های انتشار دانش و جذب دانش به‌­ترتیب بیشترین و کمترین سهم را در پیش‌بینی عملکرد شغلی معلمان داشتند.
 
واژه‌های کلیدی: عملکرد شغلی، مدیریت دانش، معلمان
متن کامل [PDF 1223 kb]   (1039 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/12/2 | پذیرش: 1399/10/7 | انتشار: 1402/3/22
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi, Ph.D. N, Ghaseminezhad M, Lesani, Ph.D. M. Predicting High School Teachers’ Job Performances Based on Knowledge Management Components. QJOE 2023; 39 (1) :131-152
URL: http://qjoe.ir/article-1-1647-fa.html

صادقی نجمه، قاسمی نژاد محدثه، لسانی مهدی. پیش‌بینی عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه بر اساس مؤلفه‌های مدیریت دانش. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1402; 39 (1) :131-152

URL: http://qjoe.ir/article-1-1647-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 39، شماره 1 - ( 3-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710