Journal archive for Google Scholar Robot!

Quarterly Journal of Education

فصلنامه تعلیم و تربیت



Volume 35, Number 1 (2019-6)


Causes of the Gap between Junior High School Intended, Implemented, and Attained Curricula and Ways of Bridging It
تبیین شکاف میان برنامه های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دورۀ اول متوسطه و ارائه راهکارهای عملیاتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving the Attitudes of Tehrani Preschool Teachers towards the Environment through Teaching
بررسی سطح دانش، نگرش و مهارت زیست محیطی مربیان پیش دبستانی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inquiry into Scientific Correctness of the Elementary School Farsi Textbooks
بررسی صحت علمی کتابهای فارسی دورۀ دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Identification and Exploration of the Culture of Elementary School Teachers in Lorestan Province
شناسایی و واکاوی فرهنگ معلمان ابتدایی استان لرستان: رویکرد مردم نگاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Trial Implementation of the Shahaab Project
ارزشیابی اجرای آزمایشی طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(شهاب)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of Problems faced by Graduates of Farhangian University Campuses in Chaharmahal and Bakhtiari Province
مشکل شناسی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با رویکرد پاسخگویی به محیط (مطالعه موردی: پردیسهای استان چهارمحال و بختیاری) 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Validation of an Instructional Design Model for Reflection-Based Learning Environments 
اعتباریابی درونی مدل طراحی آموزشی برای محیطهای یادگیری کارورزی تأمل- محور (با تأکید بر داربست زنی، همتاسنجی و همتا بازخورددهی) 
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles