| 
                                  رابطه جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران با توجه به نقش میانجی رفتار کار نوآورانه در هنرستانهای فنی و حرفه ای استان گیلان
                                   | 
                                
								
								     فروغ رودگرنژاد      | 
								
								
								   | 
								
								
								   | 
								
                                
								  | 
                                  چکیده:       (2085 مشاهده)  | 
								
								
								  تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران با توجه به نقش میانجی رفتار کار نوآورانه در هنرستانهای فنی و حرفهای استان گیلان انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی و از نظر ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دبیران هنرستانهای فنی و حرفهای استان گیلان بودند که از میان آنها تعداد 287 نفر به روش تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزارگردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود. برای اندازهگیری جو سازمانی نوآورانه و رفتار کاری نوآورانه، از پرسشنامه یو و محمود (2013) و برای اندازهگیری عملکرد شغلی، از پرسشنامه آنگ و همکاران (2007) استفاده شده است. بهمنظور آزمون فرضیات، نرمافزارهای SPSS20  و SmartPLS2 بهکار رفته است. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داده است که جو سازمانی نوآورانه با عملکرد شغلی دبیران و رفتار کاری نوآورانه دبیران رابطهای مثبت و معنادار دارد. رفتار کاری نوآورانه نیز با عملکرد شغلی دبیران، رابطهای مثبت و معنادار دارد. رابطه جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران هنرستانهای فنی و حرفهای استان گیلان با توجه به نقش میانجی رفتار کاری نوآورانه نیز تأیید شده است. همچنین از آنجا که رابطه مستقیم جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران هنرستانهای فنی و حرفهای استان گیلان تأیید شده، از این رو رفتار کاری نوآورانه میانجی جزئی است. رفتار کاری نوآورانه در ارتباط میان جو سازمانی نوآورانه و عملکرد شغلی دبیران هنرستانهای فنی و حرفه ای استان گیلان نقش تعدیلگر ندارد. 
 
  | 
								
								
								   | 
								
								
								  | واژههای کلیدی:  جو سازمانی نوآورانه، رفتار کاری نوآورانه، عملکرد شغلی | 
								
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  متن کامل  [PDF 756 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (857 دریافت) 
                                     
                                    
                                  | 
								
								
								  
                                  نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي   دریافت: 1398/9/17 | پذیرش: 1399/8/7 | انتشار: 1402/3/22
                                   | 
								
                                
                                  
                                    | 
                                    
                                         | 
                                  
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  
                                   | 
								
								
								   | 
								
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
								
                                
                                | 
                                 | 
                                
								
								   |