AU - Ahmadi, K. AU - Ranjdoust, Ph.D., S. AU - Azimi, Ph.D., M. TI - An Analysis of Ministry of Education’s Strategic Plans Based on Favorable Components of English Language Teaching Using Shannon’s Entropy PT - JOURNAL ARTICLE TA - qjoe JN - qjoe VO - 38 VI - 2 IP - 2 4099 - http://qjoe.ir/article-1-1806-fa.html 4100 - http://qjoe.ir/article-1-1806-fa.pdf SO - qjoe 2 AB  - هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه­‌درسی ملی) بر اساس مؤلفه­‌های مطلوب آموزش زبان انگلیسی به روش آنتروپی شانون بوده است. محتوای طرح از نظر پاسخگو (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه­‌درسی ملی) و هفت مؤلفه اصلی و 45 مؤلفه فرعی آموزش زبان انگلیسی در سال 1398 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحلیل محتوای آنتروپی شانون نشان داد که از بررسی کل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و سند برنامه‌­درسی ملی، مؤلفه مربوط به عوامل مؤثر در یادگیری زبان انگلیسی با 429 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده و کمترین مقدار مربوط به چالشها و آسیبهای یادگیری زبان انگلیسی با صفر فراوانی است. ضریب اهمیت مؤلفه چرایی یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از مؤلفه­‌های دیگر است و مؤلفه چالشها و آسیبهای یادگیری زبان انگلیسی در اسناد بالادستی مورد توجه قرار نگرفته است. یافته‌­های حاصل از فراوانی مؤلفه‌­ها نشان داده است که مؤلفه­‌های آموزش زبان انگلیسی از توزیع نرمال برخوردار نیستند، به طوری که در حد خیلی­‌کم به آموزش زبان انگلیسی در این اسناد پرداخته شده است. CP - IRAN IN - LG - eng PB - qjoe PG - 27 PT - Research YR - 2022