[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 37، شماره 3 - ( 9-1400 ) ::
جلد 37 شماره 3 صفحات 76-53 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش تلفیق برنامه‌درسی با انواع گردشگری در ساحتهای تربیتی دوره ابتدایی (مطالعه موردی: اساتید و دانشجویان دکتری دانشگاه علامه طباطبائی) 
حمید ضرغام بروجنی ، حسن ملکی ، یوسف نوری ، معصومه جولائی
چکیده:   (1399 مشاهده)
این پژوهش به بررسی نقش برنامه درسی تلفیقی با انواع گردشگری در ساحتهای تربیتی دوره تحصیلی ابتدایی پرداخته است. روش تحقیق، پیمایشی است و جامعه آماری اساتید و دانشجویان سه رشته برنامه­‌ریزی درسی، مدیریت آموزشی و مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی هستند. نمونه آماری طبق جدول کرجسی و مورگان و با به­‌کارگیری روش نمونه­‌گیری طبقه ای نسبتی به تعداد  108 نفر تعیین شد. نتایج این تحقیق در دو بخش توصیفی و استنباطی، بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آماره‌های توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار برای متغیرهای تحقیق ارائه می‌شوند. در بخش استنباطی از تکنیکهای تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرم افزار LISREL نسخه 10/2 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که داده‌های مدل تحقیق با ساختار عاملی و زیربنای نظری پژوهش برازشی مناسب دارد. همچنین با توجه به نتیجه آزمون تی می‌توان گفت همۀ فرضیه‌های تحقیق، در سطح اطمینان 95% مورد تأیید قرار گرفته اند. بر این اساس تلفیق گردشگری مذهبی با برنامه درسی در ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تلفیق گردشگری کسب و کار و علمی - آموزشی با برنامه­‌درسی در ساحتهای ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻭ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱ و ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ، تلفیق گردشگری اجتماعی - تاریخی با برنامه­‌درسی در ساحت ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﺳﻴﺎﺳﻲ، تلفیق گردشگری تفریحی – طبیعت­گردی با برنامه­‌درسی در ساحت ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺯﻳﺴﺘﻲ ﻭ ﺑﺪﻧﻲ و تلفیق گردشگری فرهنگی - هنری با برنامه‌­درسی در ساحت ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻫﻨﺮﻱ ﻭ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ­ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ، منجر به تحقق‌­پذیری اهداف ساحتهای مربوط به آنها می­‌شود.
واژه‌های کلیدی: گونه های گردشگری، برنامه درسی تلفیقی، ساحتهای تربیتی، دورۀ تحصیلی ابتدایی
متن کامل [PDF 679 kb]   (809 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/5/3 | پذیرش: 1399/3/17 | انتشار: 1400/9/16
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarghaam Broojeni, Ph.D. H, Maleki, Ph.D. H, Noori Y, Julaa’ee M. Combining Curriculum with Different Types of Tourism as an Educational Tool: A Case Study. QJOE 2021; 37 (3) :53-76
URL: http://qjoe.ir/article-1-1721-fa.html

ضرغام بروجنی حمید، ملکی حسن، نوری یوسف، جولائی معصومه. نقش تلفیق برنامه‌درسی با انواع گردشگری در ساحتهای تربیتی دوره ابتدایی (مطالعه موردی: اساتید و دانشجویان دکتری دانشگاه علامه طباطبائی) . فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1400; 37 (3) :53-76

URL: http://qjoe.ir/article-1-1721-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 37، شماره 3 - ( 9-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645