[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 30، شماره 1 - ( 3-1393 ) ::
جلد 30 شماره 1 صفحات 167-155 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر بسته آموزشی جغرافیا بر جو روانی-عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه رشته علوم انسانی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران
مریم نادری ، حکمت الله عبدالله‌زاده
چکیده:   (3973 مشاهده)


 

رشد و گسترش فناوریهای نوین و بهره گیری از آنها در کلاس درس سبب تغییر و تحول در تولید بسته ‌آموزشی و چگونگی کاربرد  آنها در کلاس درس شده است. اگرچه بسیاری از کشورها در این راستا گامهایی سازنده‌ برداشته‌اند، اما هنوز برخی از کشورها در  بهره مندی از آنها با چالش رو‌به‌رو هستند. ایران از جمله کشورهایی است که نظام آموزشی آن با توجه به تغییر و تحول فناوریهای آموزشی در راه چگونگی بهره گیری از بسته آموزشی با رویکردهای نوین آموزشی قرار دارد. در این زمینه پژوهشی با هدف تعیین اثر‌ بسته آموزشی بر جو روانی-عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده است. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه رشته علوم انسانی منطقه 5 شهر تهران و نمونه پژوهش شامل 267 دانش آموز پایه سوم رشته علوم انسانی بوده که با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده­اند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه جو روانی-عاطفی و آزمون پیشرفت بود. داده‌های به دست آمده با روش آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t گروه‌های مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که جو روانی- عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانی که با بسته‌آموزشی آموزش دیده‌اند به طور معنادار بالاتر از جو روانی- عاطفی دانش‌آموزانی است که این آموزشها را دریافت نکرده‌اند.

واژه‌های کلیدی: بسته آموزشی جغرافیا، جو روانی-عاطفی کلاس، پیشرفت تحصیلی
متن کامل [PDF 389 kb]   (1434 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/7/3 | پذیرش: 1392/5/5 | انتشار: 1393/3/3
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naaderi M, Abdollaahzaadeh, Ph.D. H. Increasing Student Achievement by Improving the Psycho-Emotional Atmosphere of the Geography Class. QJOE 2014; 30 (1) :155-167
URL: http://qjoe.ir/article-1-120-fa.html

نادری مریم، عبدالله‌زاده حکمت الله. بررسی تأثیر بسته آموزشی جغرافیا بر جو روانی-عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم دوره متوسطه رشته علوم انسانی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1393; 30 (1) :155-167

URL: http://qjoe.ir/article-1-120-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 30، شماره 1 - ( 3-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645