RT - Journal Article T1 - Increasing Student Achievement by Improving the Psycho-Emotional Atmosphere of the Geography Class JF - qjoe YR - 2014 JO - qjoe VO - 30 IS - 1 UR - http://qjoe.ir/article-1-120-fa.html SP - 155 EP - 167 K1 - Geography Learning Package K1 - classroom atmosphere K1 - school achievement AB - رشد و گسترش فناوریهای نوین و بهره گیری از آنها در کلاس درس سبب تغییر و تحول در تولید بسته ‌آموزشی و چگونگی کاربرد آنها در کلاس درس شده است. اگرچه بسیاری از کشورها در این راستا گامهایی سازنده‌ برداشته‌اند، اما هنوز برخی از کشورها در بهره مندی از آنها با چالش رو‌به‌رو هستند. ایران از جمله کشورهایی است که نظام آموزشی آن با توجه به تغییر و تحول فناوریهای آموزشی در راه چگونگی بهره گیری از بسته آموزشی با رویکردهای نوین آموزشی قرار دارد. در این زمینه پژوهشی با هدف تعیین اثر‌ بسته آموزشی بر جو روانی-عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده است. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه رشته علوم انسانی منطقه 5 شهر تهران و نمونه پژوهش شامل 267 دانش آموز پایه سوم رشته علوم انسانی بوده که با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده­اند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه جو روانی-عاطفی و آزمون پیشرفت بود. داده‌های به دست آمده با روش آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t گروه‌های مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که جو روانی- عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانی که با بسته‌آموزشی آموزش دیده‌اند به طور معنادار بالاتر از جو روانی- عاطفی دانش‌آموزانی است که این آموزشها را دریافت نکرده‌اند. LA eng UL http://qjoe.ir/article-1-120-fa.html M3 ER -